A Ford ma bemutatta a vadonatúj Mustangot.

A világ legkelendőbb sportkupéja teljesen újratervezett digitális műszerfalat, fejlett, új V8-as motort és markánsabb stílusú külsőt kapott – és ezzel megszületett minden idők legélvezetesebben vezethető Mustang modellje.

Musti1

„Piacra lépni a Mustang egy újabb generációjával magabiztos lépés egy olyan időszakban, amikor sok versenytársunk éppen felhagy a belsőégésű motoros járművekkel,” vélekedett Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója. „A Ford azonban turbófokozatba kapcsol a belsőégésű motorokkal kapcsolatos terveiben, hálózatba kapcsolt technológiával és hibrid opciókkal gazdagítva a legjövedelmezőbb és legnépszerűbb autóinkhoz – amelyek mind a Ford Blue családba tartoznak –, ám emellett 2026-ig az elektromos járművekbe is 50 milliárd dollárt invesztál.”

A Mustang vonzerejét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a modellt immár 58 éve gyártják megszakítás nélkül, és eddig több mint 10 millió talált gazdára belőle. Az autó már filmek, tévéműsorok, videoklipek és számítógépes játékok ezreiben szerepelt, és máig a legtöbb lájkot begyűjtő jármű a Facebookon.

Az emberek tehát megszerették a Mustangot. Olyannyira, hogy a legutóbbi modell 2014-es bemutatása óta minden évben a Mustang nyerte el a világ legkelendőbb sportkupéja címet.

A teljesítmény zsigeri élménye

A kupé és kabrió karosszériával kapható Mustang új szintre emeli a sportosság fogalmát, amiben nemcsak tovább tökéletesített hardveres és szoftveres megoldásai segítenek, hanem az új Gen IV 5.0 V8-as motor is, amely még készségesebb gázreakciókkal és még nagyobb teljesítménnyel röpíti az autót.

“Még sosem vezettem olyan Mustangot, ami ennyire eltöltött volna a sportosság és a magabiztosság érzésével,” nyilatkozta Ed Krenz, a Mustang modellcsalád főmérnöke. “Akár az automata, akár a manuális váltóra szavazunk, a választható üzemmódokkal mindig a helyzetnek megfelelően finomhangolhatjuk a motor, a futómű és a kormány működését, így a kedvenc útszakaszainkon vagy a helyi versenypályán egyaránt mindig csúcsteljesítményre számíthatunk.”

A vadonatúj Mustang GT új szívórendszert kapott, kettős légbeömlővel és dupla fojtószelepház-kialakítással, ami minimumra csökkenti a szívási veszteséget, és nagyobb levegő tömegáramot garantál.

Musti2

Az akár hat interaktív és személyre szabható üzemmód optimális teljesítményt kínál számos vezetési helyzetben: a Normál, Sport, Csúszós út, Gyorsulás, Versenypálya2 és Egyéni beállításokban számos lehetséges profil biztosítja, hogy az autós mindig olyan gépet élvezhessen, ami a saját elvárásainak megfelelően működik. Egy-egy üzemmód kiválasztásakor a digitális műszerfalon életre kel egy nagy felbontású grafika.

A minden eddiginél készségesebb kormányreakciókról olyan megoldások gondoskodnak, mint a kormánykerék és a gumiabroncsok közti még közvetlenebb kapcsolat, vagy a gyorsabb kormányáttétel, ami tovább javítja az új autó kanyardinamikáját.

A GT változatban alapáras az a funkció, ami (a manuális sebességváltós kivitelekben) a kuplung kinyomásakor magasan tartja a motor fordulatszámát, fenntartva ezzel a nyomatékcsúcsot, hogy minden idők leginkább versenypályára termett Mustangja a lehető legjobb teljesítményt nyújthassa.

A GT vásárlói választhatnak a Ford tízfokozatú automata váltója és egy hatfokozatú manuális sebességváltó között. Az alapáras Performance csomagnak része a 19 colos könnyűfém keréktárcsa, a sportos hangolású, jobb tapadást nyújtó részlegesen önzáró differenciálmű, a 19 colos Brembo fékrendszer és az Aktív Szelepes Kipufogó, amellyel a motorhang a mindenkori vezetési helyzethez igazítható. Az opcionális MagneRide® 3 aktív felfüggesztés másodpercenként ezerszer ellenőrzi a körülményeket, és elektronikusan vezérelt folyadékáramlással állítja be az útviszonyokhoz legjobban illő csillapítási erőt.

Vezetőközpontú, interaktív digitális élmény

A hetedik generációs Mustang ikonikus vonalvezetésű karosszériája a modell eddigi legfejlettebb technológiájú, vezetőközpontú cockpitjét rejti, ami egyszerre foglalja magában a múltat, a jelent és a jövőt.

A leglátványosabb változás, hogy a tervezők elhagyták a Mustang tradicionális ‘kettős szemöldökvonalú’ felső műszerfal-kialakítását, helyet adva ezzel egy szinte áramló, üvegbevonatú, nyitott középső résznek, ahol rengeteg technológia összpontosul.

Musti3

Az új, vaskosabb, alul lapított karimájú kormánykerék mögött egy 12,4 colos digitális műszeregység látható, amelynek különböző dizájnjai egyéni ízlés szerint állíthatók be; itt jelennek meg az új, személyre szabható, és a kiválasztott üzemmódtól függően változó műszerek.

“Minden egyes pixelre odafigyeltünk,” mesélte Craig Sandvig, a Ford Mustang interakciós dizájn igazgatója. “A vezető kreatívan kiválaszthatja a számára fontos vezetési információkat, de azt is eldöntheti, milyen színekkel jelenítse meg mindezt, vagy választhat klasszikus Mustang-műszereket, sőt akár egy ‘nyugis’, minimalista képernyőt is létrehozhat.

Ez a digitális műszeregység egy közös üvegborítás mögött szinte egybeolvad a 13,2 colos SYNC 4 központi képernyővel4, amit a tervezők a vezető felé fordítottak. A kijelzők ergonomikus elrendezésének köszönhetően a vizuális jelzések könnyen leolvashatók, a kezelőszervek könnyen elérhetők, az összhatás pedig interaktív digitális élményt teremt.

A Mustang teljes egészében személyre szabható műszeregysége és belső hangulatvilágítása rézszínű, sötét tónusú fényekkel köszönti az utasokat, hasonló stílusban, mint a Mustang Mach-E SUV, és minden részlet egyénileg is beállítható. A műszerek és a kabin világításának színeit az autós maga választhatja ki, a műszeregység megjelenése pedig a kiválasztott üzemmódhoz igazodik. Az egyéni hangolású üzemmódok kiválasztásakor az autó beállításai vizuálisan is megjelennek a központi kijelzőn; ebben a videojátékokban használt Unreal Engine 3D szoftver segít, ami valós idejű leképzéseket készít. A jármű beállításai az interaktív érintőképernyőn módosíthatók, és a grafika elhúzásával az autó virtuálisan elforgatható.

“Tudtuk, mire vágynak a vásárlóink, így hát megterveztük az eddig legdigitálisabb Mustangot, de gondosan megtartottuk a legfontosabb dolgot: a vezetőközpontú cockpit-kialakítást,” mondta el Ricardo Garcia, a Ford utastér-formatervezési igazgatója. “Azzal, hogy eltávolítottuk némelyik fizikai kezelőszervet (például a rádió és a klíma gombjait), és áthelyeztük ezeket a digitális kijelzőre, a kutatások szerint ugyanolyan pozitív hatást értünk el a millenáris korosztálynál, a Z-generációnál és a tradicionális Mustang-tulajdonosoknál is.”

Az új generációs Mustang minden eddiginél vezetőbarátabb utasterében a friss hatású belső felületkidolgozásokat kifejezetten a márka számára tervezték. Az üléseket bőrrel kárpitozták, a műszerfal és az ajtók kapcsolópanelei lágy tapintású műanyagból készültek, a kormánykereket bőr borítja.

A magasabb felszereltségű modellváltozatok vásárlói kiválaszthatják, milyen színű varrás díszítse a kormánykereket, kérhetnek egyedi perforált mintát a középkonzolon átívelő kárpitra, és mindezt harmonikusan egészíti ki a biztonsági övek hasonló színű, aszimmetrikus csíkozása.

A középkonzolban helyet kaphat egy vezeték nélküli telefontöltő rekesz is, ami tágasabb lett, mert több funkciót helyeztek át innen az érintőképernyőre.

A Ford legújabb SYNC 4 rendszere teljesen kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto funkciókkal, 5 amelyeken keresztül zökkenőmentesen kezelhető a FordPass alkalmazás6. A tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E SUV-hoz hasonlóan a vadonatúj Ford Mustangban is rendelkezésre állnak a vezeték nélküli Ford Power-Up frissítések.

A tető első pereméhez beépített USB portok kényelmes megoldást kínálnak a menetrögzítő kamera csatlakoztatásához, így nem okoznak kellemetlenséget a kabinban tekergőző vezetékek.

A legmodernebb, kristálytiszta hangzást kínáló B&O rendszer 7 12 hangszóróból és egy mélynyomóból áll, és mindezt a Ford Elektronikus Hangzásjavítás technológiája egészíti ki, ami az élvezetes motorhangot közvetlenül az utastérbe sugározza.

Markánsabb dizájn, időtlen Mustang-elemekkel és több személyre szabási lehetőséggel

A hetedik modellgeneráció dizájnja is a modell múltjából táplálkozik, de a formavilág modernebb, dinamikusabb lett, így a Mustang még több korosztály számára lesz vonzó.

A jellegzetes, hármas osztású gépháztető mélyre húzott, vízszintes ‘szemöldökvonala’ alatt új LED fényszórók láthatók, ami hatásosabb megjelenést kölcsönöz a ’60-as évek dizájnját idéző orr-résznek, ugyanakkor optimális védelmet is nyújt a gyalogosok számára. A szépen ereszkedő tetővonal, a rajtnál térdelő futókra emlékeztető kiállás és a rövidebbre vett hátsó túlnyúlás is az első modellgenerációt juttatja az ember eszébe.

Az autó hátsó részén egy új, éles vonalakkal határolt, jellegzetesen háromosztatú hátsó világítás kapott helyet. A még kiegyensúlyozottabb aerodinamikai teljesítmény érdekében a mérnökök a hátsó diffúzort is áttervezték.

A Mustang történetében most először mindegyik modellváltozat saját orr-résszel készül, hogy minden vásárló kiválaszthassa az egyéniségéhez legjobban passzoló látványvilágot. A legfontosabb Mustang-kivitel, a GT hűtőrácsán nagyobbak a nyílások, hogy több levegő áramoljon a motortérbe; ez a megoldás már első pillantásra egyértelművé teszi az autó erejét és teljesítményét. A légellenállás is tovább javult a gépháztető új légbeömlői és az első légterelő szoknya áttervezésével.

“A GT különleges stíluselemei arról árulkodnak, hogy a Ford Performance beváltja az ígéreteit,” nyilatkozta Christopher Walter, a Mustang GT formatervezési igazgatója. “Az új Mustang karosszériája kifinomultabb és dinamikusabb, de a forma továbbra is bravúrosan arányos és időtlen.”

 A Mustang kabrió változata maximális szabadságérzetet kínál. A teljes egészében bélelt és szigetelt vászontetőt egyetlen gombnyomással lehet nyitni-zárni. A kompakt tetőkialakításnak és a független hátsó futóműnek köszönhetően a csomagtér olyan tágas, hogy akár két golftáska is elfér benne.

A gépháztetőt felnyitva új motorburkolatot látunk, valamint egy feketére festett rugótorony-merevítő rudat; a vezetékkötegek, az üzemanyag- és fékvezetékek gondos elrendezése kifejezetten esztétikus látvánnyá varázsolja a Mustang lüktető szívét. Amikor a vezető az autó felé közelít, animált üdvözlő fények és Mustang-specifikus üdvözlő képernyők villannak fel.

A vadonatúj Mustang 12 színváltozatban rendelhető meg, amelyek közt három új árnyalat is található: a Blue Amber, a Vapor Blue és a Yellow Splash. A vásárló választhat a fekete és vörös Brembo féknyergek közül (mindegyiket Mustang embléma díszíti), és két új formavilágú 19 colos könnyűfém keréktárcsa is megjelenik a kínálatban.

Több biztonsági rendszer, több technológia

A Mustang Mach-E SUV-hoz hasonlóan az új kupét és kabriót is felszerelték a Ford új generációs vezetéssegítő rendszereivel, köztük a Sebességkorlátozás Felismeréssel, a Stop & Go funkcióval kiegészített Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatikával, a Sávközép Asszisztenssel, a Kikerülő Kormányzási Asszisztenssel és a Tolatási Fékasszisztenssel8. További fontos technológia még az Aktív Kátyúmérséklés, ami folyamatosan ellenőrzi a futóművet, a karosszériát, a kormány- és fékparancsokat, és ennek megfelelően szabályozza a futómű reakcióit. Az Ellopott Jármű Szolgáltatás 9 (a lopás esetén 24 órában működő FordPass 6 funkció) szintén új a Mustang kínálatában.

Az autósok a FordPass alkalmazással folyamatos kapcsolatban állhatnak Mustangjukkal, olyan távvezérléses szolgáltatásokat élvezve, mint a jármű távoli beindítása és leállítása, az ajtók nyitása-zárása, a beindítás idejének előre beállítása, a jármű megkeresése és a műszaki állapot ellenőrzése10. A FordPass alkalmazás fontos járműinformációkat közvetít a tulajdonosnak, többek közt az üzemanyag és a motorolaj szintjét, a szerviztörténetet és a garanciával kapcsolatos adatokat.

Az új Mustang Dark Horse páratlan versenypálya-képességeket kínál

Az új Mustang GT-vel egy időben mutatkozik be a Mustang Dark Horse változat is, ami látványosan testesíti meg az autó versenypálya-képességeit, emellett pedig remek alapot kínál a márka motorsport-ambícióihoz.

A hetedik generációs Mustang sportosságára, dinamikus formavilágára és digitális élményeire építkezve a Dark Horse sorozat olyan precíziós tervezéssel készült, amelynek fókuszában a versenypálya-használat állt.

„Fogtuk a vadonatúj Mustangot és új 5,0 literes V8-asunkat, felcsavartuk a teljesítményét, tökéletesítettük az aerodinamikát, a gumikat, a kormányzást, majd egy interaktív cocpitet is építettünk hozzá, így az autó minden eddigi 5,0 literes Mustangunknál jobb lett,” mondta el Krenz.

Ennek a Mustangnak a szíve a vadonatúj Gen IV V8 blokk nagyobb teljesítményű változata új vezérműtengelyekkel, egyedi Dark Horse tuninggal és dupla fojtószelepház-kialakítással, ami kétszer annyi friss levegőt juttat a motorba. A Dark Horse alapáron egy különleges hatfokozatú TREMEC manuális sebességváltóval készül (exkluzív, 3D nyomtatással készített titán váltógombbal), vagy a Ford tízfokozatú automatájával, ami a kormánykerék váltófüleivel is kapcsolható.

Ugyancsak alapáras a Performance csomag is, ami kimagasló képességekkel ruházza fel az autót, olyan megoldások révén, mint a kiegészítő motorolaj-hűtő, a váltóolaj-hűtő (az automata sebességváltóhoz), az egyedi kialakítású és kisebb tömegű radiátor, az erősebb és strapabíróbb hűtőventilátorok, illetve a hátsó tengely hűtése. A szériában kínált Torsen részlegesen önzáró differenciálmű optimális tapadást biztosít a jobb gyorsítás és a kiegyensúlyozott ívmenet érdekében.

A csomagnak a különleges futóműtuning is része, nagyobb hátsó stabilizátorrudakkal, nagy teljesítményű első lengéscsillapítókkal, 19 colos, hatdugattyús Brembo első fékekkel és nagyobb féktárcsákkal, rugótorony-merevítéssel, hátsó K-merevítővel, nagyobb hátsó kerekekkel (19 x 9 col elöl és 19 x 9,5 col hátul), valamint Pirelli P Zero PZ4 gumiabroncsokkal. Mindezt alapáron kínált MagneRide® futómű egészíti ki, ami országúton és versenypályán egyaránt optimális teljesítményt nyújt.

Musti4

A versenypályán új technológiát honosít meg az elektronikus szabályozású drift fék, ami biztosítja, hogy a hátsókerékhajtású Mustang szabadon driftelhessen, miközben maga a fékkar mind látványában, mind funkciójában megegyezik a hagyományos, mechanikus kézifékkarral. A Performance Elektronikus Parkolófék remek megoldás a kezdők számára, hogy megtanulják és gyakorolhassák a driftelést, ugyanakkor versenykész rendszerként szolgál a profi pilóták számára.

A Mustang Dark Horse számos vizuális megkülönböztető elemet is kapott, amelyek látványosan kihangsúlyozzák az autó vezető szerepét a hetedik modellgenerációban, egyúttal pedig versenypálya-képességeit is fokozzák.

„Mindez jóval több egy új névnél. A Dark Horse új formanyelvet honosít meg a Mustang világában, ami tökéletesen illik az autó kettős jellegéhez, vagyis hogy egyszerre kínál lenyűgöző országúti- és versenypálya-teljesítményt,” nyilatkozta Joel Piaskowski, a Ford Design globális igazgatója. “A vizuális változások kívül-belül azt üzenik, hogy a Dark Horse tervezőinek egyértelmű célja a teljesítmény volt. A szerkezeti változások pedig tökéletesen megvalósítják ezt a célkitűzést, így a vezető még magabiztosabb és élvezetesebb autózásra számíthat.”

A sötétített LED fényszórókat keretező, erőteljes árnyékoló grafika jól illik a csillogó feketére fényezett hűtőrácshoz, a trapéz alakú ‘orrlyukakhoz’ és a lökhárító újratervezett alsó részéhez. A mélyebbre engedett oldalsó légterelő szoknyák, az egyedi, versenyautós diffúzor és a sötétített, négyszögletes kipufogóvégek szintén azt hangsúlyozzák, hogy ez az autó pályaversenyzésre született.

A hagyományos Mustang emblémákat az új Dark Horse logó helyettesíti az első sárvédőkön, a csomagtérajtón és a küszöbökön, a hűtőmaszkon pedig a híres vadló-figura Dark Tarnish árnyalatú eloxált változata látható. Az utastérben szintén egyedi Dark Horse emblémák kerültek a Mustang logó helyére a műszerfalon és a digitális kijelzőkön, és minden egyes autó saját alvázszámot kap.

„Ez az első alkalom, hogy a Mustangon szemből látható a vágtázó ló,” mondta Piaskowski. “Ez a ló agresszív, kicsit fenyegető, és az árnyékból tör ki, hogy győzzön.”

Kizárólag a Mustang Dark Horse kínálatában jelenik meg a Blue Ember metálfényezés; ez egy hűvös, sötét árnyalat, ami a fény hatására melegen csillog, utánozhatatlan megjelenést kölcsönözve ennek az egyébként is különleges autónak. A tetőre és a motorháztetőre ragasztott vagy festett grafikák sokféle színben és stílusban rendelhetők meg. Az opcionális Appearance csomag sötét Notorious Blue színű Brembo féknyergeket kínál, amelyeken világosabb Grabber Blue árnyalatban látható az embléma.

A vaskosabb és alul lapított karimájú kormánykeréken eloxált ezüstszínű váltókarok találhatók, valamint egy hüvelykujjal elérhető üzemmódváltó kapcsoló; a volánt Indigo Blue színű varrás díszíti, és a karima belső részét velúr bőr borítja. Mindezek mögött látható a 12,4 colos digitális műszeregység, személyre szabható kijelzővel és a választott üzemmódhoz illő műszerekkel.

Az ajtók, az ülések, a váltószoknya és a középkonzol kárpitozását is kék cérnával varrták, és a látványt stílusosan egészítik ki a kék színű biztonsági övek. A Dark Horse Appearance csomag mindezt különlegesen perforált Deep Indigo Blue ülésekkel egészíti ki, amelyek felszíne alól kék árnyalat dereng elő.

A többi Mustangból már ismerős ezüstszín helyett ebben az autóban csillogó, sötét Black Alley metálfényezést kapnak a kapcsolópanelek és a levegőbefúvók. A hatfokozatú TREMEC manuális sebességváltóval szerelt Dark Horse modellek cockpitjének központi eleme az eloxált kék színű titán váltókar, ami megakadályozza a melegedést.

A Dark Horse utasterében a legújabb B&O 7 hangrendszer szól 12 hangszóróval és egy mélynyomóval.

A Dark Horse vezeti a Mustang visszatérését a globális motorsportba

A Dark Horse alapozza majd meg, hogy a Mustangok újra megjelenjenek az olyan versenysorozatokban, mint a GT3, a GT4 és a NASCAR.

“A vadonatúj Mustangnak ott a helye a motorsport világában, és a Dark Horse képességei tökéletesek erre,” mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „Már lendületesen dolgozunk versenyprogramunkon, és biztosak vagyunk benne, hogy megvan a megfelelő autónk a sikerhez.”

A Dark Horse S változat a közúti, sorozatgyártású Dark Horse modell lecsupaszított versenygép-kivitele. Az autóból minden olyan alkatrészt és kárpitozást kiszereltek, ami nem létfontosságú. Az utasteret egy FIA-szabványú bukókeret merevíti, és biztonsági hálók, versenyülések és gyorscsatlakozós versenykormány kerültek az autóba. A versenypályán elvárt biztonságról többek közt elektromos leválasztó rendszer és tűzoltó rendszer gondoskodik.

A Ford visszatér a gyári támogatású GT3 sorozatba egy vadonatúj Mustang GT3 IMSA versenygéppel, ami szintén megvásárolható lesz; a kezdést a 2024-es Daytona 24 órás futamra időzíti a márka. A Ford Performance és a Multimatic közös munkájával épített Ford Mustang GT3-ast egy 5,4 literes V8-as motor hajtja, világszerte biztosítva a vásárlók számára egy Ford Mustang potenciálját a hosszútávú futamokon.

A 2023-as évadban egy új Mustang GT4 is bemutatkozik majd, ami szintén elérhető lesz a globális GT4 géposztályokban az IMSA, az SRO és a FIA GT bajnokságokban. A Mustang új változata is bemutatkozik az Ausztrál Supercars versenysorozatban, és a következő években új tervezésű modellek jelennek meg a NASCAR Kupán és az NHRA Factory X géposztályban.

Ford Solymár

2083 Solymár, Sport utca 23.
Telefon: +36 26 560 910
+36 26 560 920
+36 20 934 5345
Nyitvatartás
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva

FordStore Solymár-M3

1152 Budapest, Városkapu utca 11.
Telefon: +36 1 265 5154
+36 1 265 5155
+36 1 265 5156
+36 20 417 2787
Nyitvatartás
Hétfő-Péntek 07:00-17:00
Szerda 07:00-19:00
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva

Ford Solymár-Esztergom

2500 Esztergom, Visegrádi út 11.
Telefon: +36 33 509 400
+36 20 444 1440
+36 20 318 5665
Nyitvatartás
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ FELTÉTELEK FORD MAGYARORSZÁG Solymár-Szalay Kft. 2020 © Minden jog fenntartva

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. Süti Útmutató

Elfogadom

Cookie (süti) használati útmutató és szabályzat

Azoknak a weboldalnak, amelyek az Európai Unió országain belül működtetnek, cookie-k használatához, és a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük. Az alábbiak során tájékoztatjuk Önt az általunk használt cookie-król és a használatuk céljáról.

Mi a cookie (süti)?
A cookie-k kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el a felhasználó számítógépén vagy eszközén. Többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. A sütik önmagukban nem gyűjtik a számítógépen vagy a fájlokban tárolt adatokat. Olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót további információkért, hogyan gyűjtjük az információt, amikor Ön ezt a weboldalt használja.

Cookie-k kezelése

A Szolgáltató a testre szabott kiszolgálás érdekében az Érintett számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni az Érintett felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében. 

Kezelt adatok köre: IP cím, látogatás dátum, időpont.
Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi Érintett.
Az adatkezelés célja: Az Érintettek egymástól való megkülönböztetése, a felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása.
Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetében a honlapok látogatásának befejezéséig, míg más esetben maximum 30 napig tart.

Sütik törlése

Az érintettnek joga van törölni a sütit saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem/Előzmények/Egyéni Beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomonkövetés megnevezéssel van lehetőség.

Facebook által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Facebook által elhelyezett cookiekról bővebben a https://hu-hu.facebook.com/policies/cookies/ címen tájékozódhat, ahol a cookiek letiltásával kapcsolatban is informálódhat. A Weboldalon külső (nem az adatkezelő vagy adatfeldolgozók által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig az Adatkezelő minden felelősségét kizárja. Személyes adat gyűjtésére és kezelésére, valamint az adott Érintettel történő felhasználására és beazonosítására nem kerül sor.

Google Analytics által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Google Analytics a Google Inc. („Google”) elemző-szolgáltatása. A Google Analytics a az Érintett számítógépén tárolt cookie-k (sütik) segítségével elemzi a Weboldalon létrejött felhasználói interakciókat. A webanalitikai célú adatkezelés jogalapja a Weboldalon használójának önkéntes hozzájárulása. Az analitikai célú cookie-k (sütik) anonimizált és aggregált adatok, amelyek alapján a számítógép beazonosítása nehézkes, azonban az nem zárható ki. A Google Analytics cookie-k (sütik) által gyűjtött analitikai információk a Google szervereire kerülnek átvitelre és tárolásra. Ezeket az információkat a Google a Solymár-Szalay Kft. megbízásából dolgozza fel, hogy kiértékelje a felhasználók honlaplátogatási szokásait, riportokat állítson össze a Weboldalon használatának gyakoriságáról, és további, a használattal összefüggő szolgáltatásokat teljesítsen a Solymár-Szalay Kft. felé. A Google Analytics alkalmazás keretében – a böngészőn keresztül továbbított IP-címet a Google nem kapcsolja össze más adatokkal.

A Google Analytics a következő analitikai célú cookie-kat (sütiket) használja:

web tracking (nyomkövető)  __utma   a látogatók és session-ök megkülönböztetésére szolgál, melyet a webes nyomkövető szolgáltatás, a Google Analytics menti (3. fél)  2 év 
web tracking (nyomkövető)  __utmt  a lehívási ráta szabályozására szolgák, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  10 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmv  egyéni változó adatok felhasználó szintű tárolására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  2 év
web tracking (nyomkövető)  __utmb  új session-ök és látogatók azonosítására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél) 30 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmc  jelenleg nem használt, az urchin.js-szel való együttműködésre szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  böngésző session vége
web tracking (nyomkövető)  __utmz a forgalmi forrás vagy a kampány tárolására szolgál, amely beazonosítja a látogatás forrását, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  6 hónap
web tracking (nyomkövető) ga-disable-<ID> az opt-out funkció használatakor mentődik, mely hatályon kívül helyezi a nyomkövetést, melyet a Google Analytics vége 2100-ig

A Google által használt cookie-król (sütikről) további információ megtekinthető a következő linken: http://www.google.com/policies/technologies/ads/

A Google adatvédelmi nyilatkozata megtekinthető az alábbi linken: http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/.

Google Adwords

A Weboldal a Google Adwords remarketing követő kódjait használja. Ennek alapja, hogy az oldalra látogatókat később a Google Display hálózatába tartozó weboldalakon remarketing hirdetésekkel kereshessük fel. A remarketing kód cookie-kat használ, a látogatók megcímkézéséhez. A Weboldal felhasználói letilthatják ezeket a cookie-kat, amennyiben felkeresik a Google hirdetési beállítások kezelőjét és követik az ott található utasításokat. Ezt követően a számukra nem fognak megjelenni személyre szabott ajánlatok a Szolgáltatótól. A Weboldalon külső (nem a Solymár-Szalay Kft.által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig a Szolgáltató minden felelősségét kizárja. A Solymár-Szalay Kft.hirdetéseit külső szolgáltatók (Google, Facebook) internetes webhelyeken jeleníthetik meg. Ezek a külső szolgáltatók (Google, Facebook) cookie-k segítségével tárolják, hogy az Érintett korábban már látogatást tett az Adatkezelő Weboldalán, és ez alapján – személyre szabottan – jelenítik meg a hirdetéseket az Érintett (azaz remarketing tevékenységet folytatnak).