A Ford lélegeztetőgép gyártásán dolgozik

A Ford a 3M-mel, GE-vel és UAW-vel együttműködve dolgozik az egészségügyi dolgozóknak szánt légzőkészülékek és a koronavírus-fertőzöttek számára létfontosságú lélegeztetőgép gyártásának előmozdításán

covid19 1

A Ford Motor Company egyesíti erőit más cégekkel – többek közt a 3M és a GE Healthcare vállalatokkal –, rendelkezésre bocsátva gyártói és tervezői tapasztalatait, hogy gyorsabban bővülhessen a rendkívül fontos egészségügyi felszerelések gyártása, amelyek az egészségügyi dolgozók, a mentőszolgálatok és a koronavírus-fertőzött betegek számára szükségesek.

Emellett a Ford azt tervezi, hogy hetente több mint 100.000 darab műanyag arcvédő pajzsot szerel össze, és rendelkezésre bocsátja saját 3D-nyomtatási kapacitását, hogy egyszer használatos légzőkészülékeket állítson elő az egészségügyi dolgozók számára.

„Nehéz idők járnak Amerikára és az egész világra. Eljött a cselekvés és az együttműködés ideje. Több iparág összekapcsolásával komoly segítséget nyújthatunk a rászorulók és a válsághelyzet élvonalában küzdő emberek számára,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke. „A Ford elkötelezetten lép fel e helyzetben – ahogy az már máskor is előfordult cégünk 117 éves története során.”

Levegőszűrős légzőkészülék

A Ford munkatársai együttműködnek a 3M csapatával, hogy kibővítsék a levegőszűrős légzőkészülékek (PARS) gyártási kapacitását; a szakemberek emellett összehangoltan dolgoznak egy új dizájnon, ami lehetővé tenné a két vállalat alkatrészeinek felhasználását, hogy kielégítsék a mentőszolgálatok és az egészségügyi dolgozók sürgős igényét. Az új légzőkészüléket az UAW dolgozói gyártanák a Ford egyik üzemében.

covid19 2

A lehető leggyorsabb megoldás érdekében a Ford és a 3M csapatai rövid időn belül beazonosították azokat a raktárkészleteket – például a Ford F-150 ülésszellőztető ventilátorát és a 3M HEPA légszűrőit – amelyek alkalmasak a levegőben lebegő szennyező anyagok, például a vírusokat hordozó folyadékcseppek kiszűrésére, illetve azokat a kéziszerszám-akkumulátorokat, amelyek akár nyolc órán át is képesek működtetni ezeket a légzőkészülékeket.

A Ford már azt szervezi, hogyan állíthatja elő ezeket az új generációs PAPR eszközöket Michigan egyik gyártóüzemében, a tízszeresére növelve ezzel a 3M gyártási kapacitását.

„A 3M és a GE embereivel együttműködve felpörgettük mérnökeink és formatervezőink munkáját, hogy felkészültségük és kreativitásuk segítségével felgyorsítsuk e létfontosságú berendezés gyártását,” mondta Jim Hackett, a Ford elnök-vezérigazgatója. „Folyamatos kapcsolatban álltunk a szövetségi, állami és helyi tisztviselőkkel, hogy tisztábban lássuk, mely területeken van a legnagyobb szükség a segítségre. Erőinket arra összpontosítjuk, hogy növeljük a légzőkészülékek, arcvédő pajzsok és lélegeztetőgépek mennyiségét, hiszen ezek alapvetően szükségesek az egészségügyi dolgozók, a mentőszolgálatok, a veszélyes helyeken dolgozók, valamint a vírus által megfertőzött emberek számára.”

covid19 4

„Minden lehetőséget számba veszünk, hogy tovább bővítsük a 3M gyártási kapacitását, és hogy minél hamarabb biztosítsuk az egészségügyi ellátást azokon a helyeken, ahol arra a legnagyobb szükség van. Éppen ezért partneri kapcsolatokat létesítünk más nagy cégekkel, például a Forddal is,” nyilatkozta Mike Roman, a 3M igazgatótanácsának elnök-vezérigazgatója. „Rendkívül fontos, hogy az élet védelme és a betegség legyőzése érdekében minden erőforrást mozgósítsunk, és hihetetlenül hálás vagyok Fordnak és munkatársainak az együttműködésért.”

Lélegeztetőgépek

A Ford emellett a GE Healthcare céggel is együttműködik, hogy a GE egy már létező lélegeztetőgépének egyszerűsített változatát nagyobb volumenben lehessen gyártani, a lehető legtöbb beteget mentesítve így a COVID-19 vírus okozta nehéz légzés veszélyeitől. A GE létesítményei mellett ezeket a lélegeztetőgépeket egy Ford-üzem is képes lesz gyártani.

„Lelkesítő érzés megtapasztalni, hogy a különféle iparágak vállalatai milyen gyorsan mozgósítják erőiket, hogy együttesen nézhessünk szembe a COVID-19 jelentette kihívással,” vélekedett Kieran Murphy, a GE Healthcare elnök-vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk rá, hogy klinikai és műszaki tapasztalatainkat is kamatoztathatjuk a Forddal való együttműködésbe, és ennek révén egyre több emberen segíthetünk ezzel az életmentő technológiával.”

Légzőkészülékek és arcvédő pajzsok

Mindeközben a Ford amerikai dizájnerei gyorsan megterveztek és tesztelni kezdtek egy átlátszó, az egész arcot takaró védőpajzsot az egészségügyi dolgozók és a mentőszolgálatok számára. A pajzs teljes egészében megakadályozza az arcra és a szemekbe jutó cseppfertőzést, és ha együtt használják az N95 típusú légzőkészülékkel, akkor sokkal hatékonyabban véd a fertőzés ellen, mint a légzőkészülék csupán önmagában.

Az első 1000 darab pajzs tesztje ezen a héten történik meg a Henry Ford Egészségügyi Központban és a detroiti Sinai-Grace Központi Kórházban. Várhatóan már ezen a héten elkészül mintegy 75.000 ilyen pajzs, és a Ford egyik leányvállalata, a plymouthi Troy Design and Manufacturing több mint 100.000 darabot gyárt majd belőle hetente.

A redfordi Fejlett Gyártási Központban a Ford rendelkezésre bocsátja saját 3D-nyomtatási kapacitását, hogy egyszer használatos légzőkészülékeket állítson elő az egészségügyi dolgozók és a mentősök számára. Az illetékes egészségügyi szervek engedélyének megszerzése után a Ford havi 1000 darabbal indítja majd el a termelést, a lehető leggyorsabban növelve a darabszámot.

A Ford mérlegeli, hogy a GE-től függetlenül az Egyesült Királyság kormányával közösen is beindítsa további lélegeztetőgépek gyártását.

Kínában a Ford Kína vegyesvállalati partnere, a Jiangling Motors tíz különlegesen felszerelt Transit mentőautót adományozott a vuhani kórházaknak, ahol a koronavírus-járvány kezdődött. A Ford most 165.000 darab N95 légzőkészüléket kap vissza Kínából; ezeket eredetileg a Ford küldte az országba az év elején, hogy segítsen a koronavírus elleni küzdelemben.

A Ford felállított egy munkacsoportot, hogy segítsen felkutatni és beszerezni a kórházak számára sürgősen szükséges műtéti és N95 légzőkészülékeket. A Ford azt is vállalta, hogy 40.000 sebészeti maszkot küld a Henry Ford Egészségügyi Központból, emellett pedig igyekszik további forrásokat felderíteni.

Azok a vállalkozások és magánszemélyek, akik szeretnének hozzájárulni ehhez az erőfeszítéshez, itt adhatják meg az információkat: www.fordnewideas.com.

Érintésmentes szerviz szolgáltatás

A Ford minden magyarországi márkakereskedésében új, érintésmentes szerviz szolgáltatást vezet be a biztonságos szervizlátogatás érdekében

erintesmentes1

Ford márkakereskedésekben elérhető szolgáltatás keretében a szervizek hozom-viszem szolgáltatással segítenek, hogy az aktuális javítási, munkák akkor is elvégezhetőek legyenek, ha az ügyfél nem tud kilépni a lakásából.
A Ford magyarországi márkaszervizei számára kiemelten fontos ügyfelei és kollégái biztonsága, ezért a fertőzések elkerülése érdekében azon túl, hogy a Ford márkakereskedői hálózata teljes mértékben betartja az egészségügyi hatóságok vonatkozó előírásait és ajánlásait, a Ford szigorú higiénés szabályokat léptett életbe.

Személyes találkozáskor mellőzik a kézfogást a vírus terjedésének megakadályozása érdekében, valamint kézfertőtlenítési lehetőséget biztosítanak minden autószalonban és szervizben. Az érintkezési felületeket (pl.: munkafelvételi asztalok, bútorok, mellékhelyiségek) minden márkakereskedésben napjában többször fertőtlenítik. A munkatársak eldobható védőkesztyűben dolgoznak, majd a szervizelést követően fertőtlenítik a gépjármű kritikus részeit. Rendszeres és kötelező kézmosási szabályokat vezettek be és naponta többször is szellőztetik zárt tereiket.

erintesmentes2

Az ügyfelek és Ford munkatársak egészségének védelme, valamint a vállalkozások és magán autó tulajdonosok mobilitásának megőrzése érdekében bevezetett legfontosabb, új szolgáltatás azonban az érintésmentes hozom-viszem szolgáltatás, ami azonnali hatállyal minden magyarországi Ford márkakereskedésben elérhető. A szolgáltatás legfőbb előnye az, hogy a Ford tulajdonosnak nem kell kimozdulnia otthonából, járművét az általa megadott helyen és időben a márkakereskedő átveszi, majd a szervizelés, javítás vagy karbantartás elvégzését követően fertőtlenítve házhoz is szállítja, ezzel az érintkezések számát minimálisra csökkentve. A javítási, karbantartási munkálatokról az ügyfelek pontos képet kaphatnak a már korábban bevezetett Ford Video Check szolgáltatás segítségével, melynek során részletes videofelvétel készül autójuk átvizsgálásáról, és az elvégzett javításokról.

A Ford Magyarország és márkakereskedői maximálisan elkötelezettek a járvány lassítása és mielőbbi leküzdése iránt, ezért arra kérik ügyfeleiket is, hogy a személyes találkozások számának csökkentése érdekében részesítsék előnyben az újonnan bevezetett biztonságos szolgáltatásokat és digitális megoldásokat.

Kérje az érintésmentes szervizszolgáltatásunkat márkaszervizeinkben, ahol kollégáink sok szeretettel várják: https://fordsolymar.hu/contact/kapcsolat.

Kettős siker: a Ford autói nyerték el az Év Haszongépjárműve és az Év Pickupja címeket

A Ford idén elsöprő győzelmet aratott a kishaszongépjárművek nemzetközi megmérettetésén, hiszen a Ford Tra­­­nsit Custom hibrid modelljei nyertek a 2020-as Év Haszongépjárműve (IVOTY) versenyen, a Ford Ranger pedig a 2020-as Év Pickupja (IPUA) lett.

FORD IVOTY 2020 WINNER logos top

A Ford az első autógyártó, amely már kétszer is elnyerte ugyanabban az évben az IVOTY és az IPUA díjait; a vállalat 2013-ban hajtotta végre először ezt a bravúrt.

A 25 európai ország 25 neves szakújságírójából álló zsűri egyöntetűen az új Transit Custom Plug-In Hybrid és Transit Custom EcoBlue Hybrid modelleket nevezte meg a nagynevű IVOTY verseny győzteseként a franciaországi Lyonban megrendezett díjátadó ünnepségen.

A zsűri tagjai külön kihangsúlyozták, hogy a Ford Hybrid kínálatban szereplő Transit Custom áruszállítók hibrid hajtása komoly hatótávolságot kínál tisztán elektromos hajtással, ami nemcsak jelentős üzemanyag-megtakarítással jár, hanem azt is lehetővé teszi, hogy üzemeltetőik teljesítsék a levegőtisztasági előírásokat, és autóikkal behajthassanak az alacsony emissziójú járművek számára fenntartott zónákba.

A Transit Custom Plug-In Hybrid és a Transit Custom EcoBlue Hybrid 1 tonnás áruszállítók, illetve a második helyezést megszerző Transit EcoBlue Hybrid 2 tonnás áruszállító annak a 14 modellből álló elektromos Ford-flottának a tagjai, amit a vállalat 2020 végéig vezet be az európai piacokon. A Fordnak ez a hatodik IVOTY-győzelme.

Európa legkelendőbb pickupja*, a Ford Ranger erős és takarékos 2,0 literes dízelmotorja, valamint fejlett vezetéssegítő technológiái szintén jó benyomást tettek a kétévente megrendezett IPUA 18 zsűritagjára.

“Új Transit Custom Plug-In Hybrid és EcoBlue Hybrid modelljeink tökéletesen alkalmasak arra, hogy vásárlóink csökkentsék költségeiket és emissziójukat, és megfelelő fuvarozási szolgáltatásokat kínálhassanak napjaink egyre szigorúbb elvárásai mellett – méghozzá úgy, hogy közben sem autóik praktikuma, sem pedig hasznos teherbírása terén nem kell kompromisszumot kötniük. Az új Ranger pedig most még magasabbra tette a lécet a pickupok kifinomultsága, technológiája és termelékenysége terén,” vélekedett Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója.

A Transit Custom Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátással is képes működni, ám vezetőjének sosem kell azon aggódnia, hogy lemerül az akkumulátor; a normál hálózatról is feltölthető modell hatótávolsága tisztán elektromos hajtással elérheti az 56 kilométert** (NEDC szabvány szerint mérve). A jármű első kerekeit kizárólag egy 92,9 kW teljesítményű elektromotor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja gondoskodik, menet közben töltve az akkumulátort. A benzinmotor rásegítésével 500 kilométerre nő az autó hatótávolsága.

A Transit Custom EcoBlue Hybrid mild hibrid hajtásláncában a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. Ez az energia a belsőégésű motor nyomaték-kiegészítésére használható, így a Ford továbbfejlesztett 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának üzemanyag-fogyasztása akár 8 százalékkal is csökkenhet.

A Regular Cab, Super Cab és Double Cab kivitelekben kapható új Ranger már alapáron négykerékhajtású, és az autót a Ford 2,0 literes EcoBlue motorjának továbbfejlesztett változata hajtja, amelynek üzemanyag-fogyasztása – egy új 10 fokozatú automata sebességváltóval párosítva – 9 százalékkal alacsonyabb. A Ranger fejlett technológiái közt fontos megemlíteni az alapfelszerelésként kínált Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert, illetve a FordPass Connect fedélzeti modem-technológiát, ami nemcsak kényelmesebbé, hanem hatékonyabbá is teszi a pickup használatát.

A Ranger kínálatában az új Ranger Raptor is szerepel, ami a modell eddigi legnagyobb teljesítményű változata. A 213 lóerős, 2,0 literes EcoBlue biturbó dízelmotorral hajtott Ranger Raptor különleges futóművét a Ford Performance mérnökei tökéletesítették, hogy a vásárlók kiélvezhessék az autó kimagasló off-road képességét és a nagy sebességű terepezés örömeit.

“Gratulálunk a Fordnak a 2020-as ÉV Haszongépjárműve és a 2020-as Év Pickupja versenyeken aratott kettős győzelméhez. Hatalmas eredmény ez, amire igencsak rászolgáltak. A hibrid hajtásra összpontosítva a Ford mérnökei olyan hajtásláncot fejlesztettek ki, ami a városi forgalomban ugyanúgy komoly előnyöket kínál, mint a vidéki utakon. Ráadásul a Transit Custom Plug-In Hybrid és a Transit Custom EcoBlue Hybrid modellek élvezetesen vezethetők, és kifejezetten praktikusak is!” nyilatkozta Jarlath Sweeney, az Év Haszongépjárműve zsűrijének elnöke.

“Európa legkelendőbb 1 tonnás pickupja már a kezdetektől esélyes befutónak számított a pickup-zsűritagok körében,” tette hozzá Sweeney. “Ez a második alkalom, amikor a Ranger győz, hiszen a modell 2013-ban is elnyerte ezt a címet, és az autó azóta hosszú és eredményes utat járt be.”

A Ford az európai piac első számú haszongépjármű-márkája; az idei évben októberig 114.000 darab Transit Custom kelt el, vagyis 2,6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Ranger Európa legkelendőbb pickupja, amiből ugyanebben az időszakban 43.300 darabot értékesített a Ford. Magyarországon idén 3194 Transit és Transit Custom modellt és 2217 darab Rangert értékesítettek, ezzel a Ford mindkét szegmensben piacvezető.

Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

A 2019-es esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások 15,5% százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 184 ezres össz. darabszámot.

cikk20209

A kiváló iparági eredményekhez a Ford személy, és kishaszonjármű modelljei kimagasló mértékben járultak hozzá. A Ford 2019-ben 18 százalékos eladásnövekedésével húzta fel a piac eredményeit. A márka a második helyen zárt az összesített eladásokat tekintve 23327 eladott személy- és haszongépjárművel. 

A személyautó szegmensben a Ford megőrizte második helyét 15728 darab regisztrált személyautóval megtartva 10 százalékos piaci részesedését a szegmensben köszönhetően annak, hogy a 2018 bevezetett 10 új vagy teljesen megújult modell mellett 2019-ben is számos új modellt mutattak be Magyarországon. A hazai legnagyobb szegmens, a piac 37,6 százalékát kitevő SUV kategória előkelő 2. helyén a Ford áll mely szegmensben a kifutó Kuga az Ecosporttal és nagy méretű Edge modellekkel kiegészülve 5344 darabbal 9 százalékot tudhat magáénak. A felső-közép kategóriában versenyző Mondeo is szép sikereket könyvelhetett el tavaly, majd 13 százalékkal növelve értékesítését elsősorban a várva várt Mondeo Hybrid kombi változatának köszönhetően. 

2019 tartogatott meglepetéseket a Focus modelleknél is, a népszerű modellből 2838 darab talált gazdára és megérkezett a Focus crossover Active és a csúcsmodell, a 280 lőerős Focus ST is. A tavalyi év második féléve érezhető fellendülést hozott az úgynevezett MPV szegmensben is, részben a Nagycsaládos 7 üléses progarmnak köszönhetően. A szegmensben az értékesítés 64 százalékkal nőtt és összesen 1425 Ford S-Max, Galaxy, Tourneo Connect és C-Max talált gazdára. A 7 üléses kampány legnépszerűbb modellje a Fordnál a S-Max és a Tourneo Custom kisbusz lett, az előbbi 109 százalékkal, (322 db) utóbbi 119 százalékkal 1720 darabbal szárnyalva túl a 2018-as értékesítési darabszámokat.

cikk20208

A Ford a kishaszonjármű szegmensben 7599 eladott kishaszongépjárművel lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 29 százalékát jelenti, tehát elmondható, hogy tavaly közel minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. 2019-ben a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyett szerzett 2653 darabbal, közel 45 százalékos piaci részesedéssel. A szegmensben egyedülálló újdonsága a májusban bemutatott Ford Ranger Raptor Performance Pick-up, mely terepképességét ultra-erős alváz, egyedi futómű és gumiabroncs, 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú EcoBlue motor, 10 fokozatú automata sebességváltó, valamint Terepvezérlési Rendszer javítja. 2778 darab Ford Transit és 1084 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is.

A Ford a mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy 2020 januárjától új ügyvezető igazgató veszi át Ford Magyarország irányítását Szamosi Viktortól, aki az un. Ford Európai Direkt piacok (CEE Régió) operatív igazgatójaként folytatja pályáját. Szabó Attila személyében az új ügyvezető igazgató a magyar mellett a cseh piacért is felelős regionális ügyvezető lesz.

A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy a Ford idén is folytatja hosszú távú társadalmi célú programjait a jelenlegi és jövőbeli vásárlóinak mind tökéletesebb kiszolgálása érdekében.

cikk20201

A Ford modellek terén is tartogat idénre meglepetéseket. A 2020-ban bemutatkozó vadonatúj termékcsaládban 16 elektromos technológiájú modell szerepel. A személyautó piacra januárban érkezik a vadonatúj Puma, mely a Ford sportos és atlétikus, új városi terepjárója. Az autó csábító stílusa új fejezetet nyit a Ford emberközpontú formatervezési filozófiájában. A leleményes, rugalmasan alakítható hátsó tárolási megoldások a kategória legjobb, kompromisszumoktól mentes csomagtér-kapacitását ígérik; a Puma olyan innovációkat rejt, amelyek a vásárlók igényeit követik. A Ford Puma üzemanyag-takarékosságát, teljesítményét és élvezetes vezethetőségét még magasabb szintre emeli a fejlett Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos technológia.

cikk20203

Május körül érkezik majd a vadonatúj Kuga, mely a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja, hiszen az autó egyaránt megrendelhető mild-, plug-in- és fullhybrid hajtáslánccal. A Kuga Plug-In Hybrid több mint 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.

cikk20204

Az év közepétől várható az eddig csak a tengerentúlon kapható Explorer legújabb változata is. A vadonatúj, hétüléses Ford Explorer Plug-In Hybrid SUV várhatóan júniustól lesz kapható Magyarországon. A 3,0 literes EcoBoost benzinmotort, elektromotort és akkumulátort kombináló elektromos hajtáslánc teljesítménye 450 LE, forgatónyomatéka 840 Nm, tisztán elektromos hatótávolsága pedig 40 km. Az európai piacon vadonatújnak számító jármű rugalmasságát, sokoldalúságát és kifinomultságát még magasabb szintre emeli a 10 fokozatú automata sebességváltó, az Intelligens Összkerékhajtás és a különféle üzemmódokban használható Terepválasztó rendszer.

Idén már itthon is rendelhető lesz a tavaly év végén bemutatkozó Ford Mustang Mach-E, az a teljesen elektromos új Ford SUV is, melyhez az ihletet a legendás Mustang adta.

A haszongépjármű piacon ugyancsak izgalmas év várható a Fordnál, hisz érkezik városi áru- és személyszállításban a megújuló Transit modellek mellett a környezetbarát Transit Custom PHEV, mely megkapta az Év Haszonjárműve díjat a nemzetközi IVOTY zsűritől.

cikk20205

Január végén érkező, a szegmensben első ilyen modellként megjelenő Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállító az NEDC ciklusban mérve 56 kilométernyi nulla károsanyag-kibocsátású autózást tesz lehetővé, illetve 500 kilométeres hatótávolságot kínál az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor használatával. A Transit Custom Plug-In Hybrid 1.130 kg hasznos teherbírást és 6.0 m3 rakodóteret kínál. Az ugyancsak nemzetközi díjat, az IPUA zsűri által odaítélt Év Pick-Upja díjat bezsebelő Ford Ranger megújult 2.0 biturbo motorral szerelt változata ugyancsak januártól jelenik meg a magyar márkakereskedésekben.

Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

Erő, stílus és szabadság egy új generáció számára: íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

FORD MUSTANG MACH E 07

A típus 55 éves története során először bővíti a Ford a Mustang palettáját egy elektromos változattal. A legendás modellt új korszakba röpítő Mustang Mach-E egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV, amely ugyanazt a szabad szellemet testesíti meg, mint a világ legkelendőbb sportkupéja.

A Mustang a szabadság, a haladó szellemiség, az élvezetes autózás, sőt kicsit a lázadás szimbólumává vált – most pedig készen áll, hogy mindezt az elektromosságra alapozott jövőben is meghonosítsa, kielégítve a vásárlók egyre magasabb igényeit, és modern ‘over-the-air’ frissítéseket biztosítva az autó folyamatos fejlődéséhez.

“A legelső Detroiti Autószalon Henry Ford elmondta, hogy olyasmin dolgozik, ami villámcsapásként hat majd a piacra,” mesélte Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke. “Ez volt a T-Modell. Ma pedig a Ford Motor Company büszkén mutatja be az autót, ami újra felvillanyozza a vásárlókat. Íme a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E: a gyorsaság, az öröm és a szabadság megtestesülése, amit a Mustang-vásárlók új generációja számára alkottunk.”

FORD MUSTANG MACH E 11

A Ford mérnökei úgy keltették életre ezt az autót, hogy a fejlesztés során mindvégig a vásárlók vágyait és igényeit tartották szem előtt. Így született meg ez a karcsú, gyönyörű SUV, ami a lelkesítő vezetési élmény és az élvezetes vezethetőség mellett a legmodernebb konnektivitási technológiát is kínálja, hogy az idők során a Mustang Mach-E egyre jobb autóvá fejlődhessen.

A 2020 végén megjelenő, állandó mágneses elektromotorokkal hajtott Mustang Mach-E vásárlói normál és kibővített akkumulátor-kapacitások, illetve első- és összkerékhajtású kivitelek közül választhatnak. A jármű nagyobb kapacitású és hátsókerékhajtású változata várhatóan akár 600 kilométert is képes lesz megtenni a Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-Vizsgálati Eljárás (WLTP) szabvány szerint mérve.1 A nagyobb akkumulátor-kapacitású és összkerékhajtású kivitel tervezett teljesítménye 337 lóerő (248 kW), forgatónyomatéka pedig 565 Nm.2

A Ford emellett egy különleges, nagy teljesítményű modellt is kínál majd; a várhatóan 465 lóerő (342 kW) teljesítményt és 830 Nm forgatónyomatékot kínáló Mustang Mach-E GT a tervek szerint kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul majd állórajttal 100 km/órára.2

“A Mustang Mach-E az egyik legizgalmasabb autó, amit a Ford valaha bemutatott,” mondta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Ez a kifejezetten elektromos hajtásúra tervezett jármű kifejezetten újszerű, mégis jellegzetesen Mustang, és éppen a megfelelő időben jelenik meg Európában.”

Teljesítmény, ami új értelmet ad az ‘elektromos hajtás’ kifejezésnek

A Mustang Mach-E három különleges üzemmódot kínál, amelyek mindegyikét finoman hangolt menetdinamika jellemzi – és olyan benyomások, amelyek különleges módon hatnak az érzékekre. Az autó számos jellemzője személyre szabható, például a sportosabb kormányérzet, a belső világítás vagy a hanghatások, nem beszélve a dinamikus műszeregység-animációkról, amelyek jól passzolnak a vezető stílusához.

nortogb8apuoernxcbep

Elinduláskor a vadonatúj Mach-E 4X összkerékhajtási rendszer az első és a hátsó tengelyekre egyaránt juttat vonóerőt, lenyűgöző gyorsulással és kiváló irányíthatósággal kényeztetve a vezetőt. A Ford úgy hangolta a rendszert, hogy kiváló tapadást biztosítson az országúton, és szigorú teszteknek vezette alá az autót nedves és havas terepen is, hogy a jármű csúszós útfelületen is kiválóan uralható legyen.

https://youtu.be/3uha4Ac-fYk

“Akár a teljesítményt akarjuk kiélvezni, akár az elektromos hajtás csendességére vágyunk, a Mustang Mach-E mindenképpen az elektromos hajtás legkellemesebb előnyeit kínálja, mellé pedig olyan lenyűgöző vezetési élményt, amelynek minden pillanatát áthatja a Mustangból sugárzó szabadságérzet,” nyilatkozta Ted Cannis, a Ford globális Elektromos Járművek részlegének igazgatója.

A Mustang Mach-E vásárlói megrendelhetik a Brembo vadonatúj, nagy teljesítményű Flexira alumínium féknyergeit is, amelyek a rögzített féknyereg funkcionalitását az úszó féknyergek méreteivel ötvözik. A Mustang Mach-E GT változatban MagneRide adaptív lengéscsillapító rendszer gondoskodik a stabil útfogásról, szilárdan az úton tartva az autót, ugyanakkor kényelmes rugózást kínálva.

Technológia, ami könnyedén alkalmazkodik az autós életstílusához

A Mustang Mach-E modellben debütál az új generációs SYNC kommunikációs és szórakoztató rendszer, ez a modern interfész, ami a gépi tanulás segítségével gyorsan elsajátítja a vezető szokásait, sőt az idők során egyre tökéletesebbé válik, hiszen a rendszer ‘over-the-air’ frissítésekkel fejleszti önmagát. Az új generációs SYNC 15,5 colos képernyője és letisztult kezelőfelülete mellőzi a bonyolult menüket, könnyű hozzáférést biztosítva az egyes funkciókhoz, amelyek a minden okostelefon-használó számára jól ismert ujjmozdulatokkal kezelhetők.

FORD MUSTANG MACH E SKETCHES 30

A felhőalapú konnektivitást és beszélgetős stílusú hangvezérlést kínáló, új generációs SYNC rendszer teljesítménye a SYNC 3 kétszeres, így gyorsabban és egyszerűbben kezelhetők vele a navigációs, zenei és csatlakozási funkciók.

A rendszer vezeték nélküli kompatibilitást kínál az okostelefonokra és mobil eszközökre telepített Apple CarPlay, Android Auto és AppLink alkalmazásokkal.

Az új generációs SYNC már a használat első pillanatától kezdve aktívan elkezd hozzáigazodni az emberhez, gyorsan megtanulva szokásait, és ezek alapján személyre szabott szolgáltatásokat kínál. Például felajánlja, hogy menjünk a fitneszterembe, ha már megtanulta, hogy hétfőnként szoktunk edzeni, vagy hogy telefonáljunk haza, ha munka után minden nap ezt tesszük. Így mindenkinek lehet egy felhőalapú asszisztense, és egy olyan interfésze, ami nemcsak ösztönösen kezelhető és gyönyörű, hanem az ‘over-the-air’ frissítéseknek köszönhetően mindig lépést tart a modernizációval.

Ahogy az új generációs SYNC napról napra tökéletesebben szolgálja ki felhasználóit, úgy maga a Mustang Mach-E is folyamatosan tökéletesedik, hiszen az ‘over-the-air’ frissítésekkel a jármű teljesítménye is újra meg újra javítható.

Új megjelenés, új élmények – mégis Mustang

A Ford vadonatúj, elektromos hajtású autókhoz tervezett építési módjában az akkumulátorok a padlólemezen kaptak helyet. A vállalat mérnökei és dizájnerei erre a platformra olyan SUV-t építhettek, amely nemcsak hű a Mustang szellemiségéhez, hanem maximális helyet biztosít öt utas és a csomagok számára.

“Az akkumulátor-technológia fejlődése hatalmas szerepet játszott a Mustang Mach-E tágas és praktikus kialakításában, gyönyörű formáiban, és persze élvezetes vezethetőségében, ami nagyon fontos az európai vásárlók számára,” magyarázta el Ulrich Koesters, a Ford Európa Elektromos Járművek részlegének igazgatója.

FORD MUSTANG MACH E 08

A Mustang Mach-E elnyújtott, erőteljes motorháza, klasszikus sziluettje, agresszív fényszórói és jellegzetes, háromosztatú hátsó lámpái már első pillantásra egyértelműen elárulják, hogy ez az autó egy Mustang. Az intelligens tervezésnek köszönhetően a kabin hátsó részében meglepően nagy utasteret és csomagteret sikerült kialakítani.

A Mustang Mach-E másik meglepetését a motortér rejti, ahol egy kimosható első csomagteret is kialakítottak. A 100 literes tárolórekesz elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen elférjen benne egy gurulós bőrönd. És mivel a rekesz mosható, ideális a vizes vagy sáros sportruházat, a túrabakancsok vagy a szörfruhák szállítására.

FORD MUSTANG MACH E FRONT SPACE 19

A Mustang Mach-E kabinjában: fény és magabiztos irányítás

Az elektromos hajtásnak köszönhető extra hely tökéletes kihasználásához a Ford dizájnerei rengeteg autóst megkérdeztek arról, hogyan szokták használni autójuk belső terét. A SUV-arányokkal megalkotott, és öt felnőtt ember számára kényelmes helyet kínáló Mustang Mach-E kabinjában rengeteg tér jut a barátoknak, a gyerekeknek és a csomagoknak.

Az első rakodórekesz mellett ott van még a hagyományos, 402 literes csomagtér, ami a hátsó üléstámlák ledöntésével 1420 literre bővíthető, ez pedig több mint elég a poggyász, a kempingfelszerelés vagy bármi más elhelyezésére.3

FORD MUSTANG MACH E INTERIOR 17

Bármerre tekintünk az utastérben, mindenütt formás, modern dizájn-megoldásokat és intelligens funkciókat találunk. Az autóhoz rendelhető prémium B&O hangrendszer hangszórói észrevétlenül olvadnak bele a műszerfalba, végignyúlva a szellőzőnyílások fölött. A lebegő hatású, felhajtható kartámasz remek helyet kínál az apróbb tárgyak számára. Ugyanakkor a tradicionális Mustang-formák is visszaköszönnek, amire jó példa a dupla árnyékolós műszeregység.

Még a fixen beépített panoráma üvegtető is rejt egy apró titkot: az tető speciális infra-szűrő bevonata nyáron hűvösebben, télen pedig melegebben tartja az utasteret. Emellett az üvegben egy belső szűrőréteg is található, ami az UV-sugárzás ellen biztosít védelmet.

A korlátozott darabszámú First Edition változat nagyobb akkumulátor-kapacitással, összkerékhajtással, exkluzív Grabber Blue metálfényezéssel, teljes méretű panoráma tetővel, kontrasztos varrású üléskárpitokkal és ‘First Edition’ emblémával díszített küszöbborítással készül.

Végezetül fontos még megemlíteni a beszállást és az indítást megkönnyítő ‘Telefon-kulcs’ technológiát4, ami a Mustang Mach-E modellben mutatkozik be a Ford kínálatában. A Bluetooth használatával a jármű azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat, és lehetővé teszi, hogy az autós elinduljon a járművel, miközben egy pillanatra sem kell elővennie zsebéből vagy táskájából a telefonját. Ha a készülék akkumulátora lemerülne, az autó nyitásához egy backup-kód írható be a B-oszlopon található billentyűzeten, és egy másik kód a központi érintőképernyőn az indításhoz és a vezetéshez.

Akkumulátor-technológia, praktikus feltöltési megoldásokkal

A Mustang Mach-E egyaránt megrendelhető Standard Range (normál, 75,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátoros) és Extended Range (kibővített, 98,9 kWh kapacitású akkumulátoros) változatban. Ez utóbbinak a hátsókerékhajtású variációja várhatóan akár 600 km hatótávolságot is kínálhat a WLTP szabvány szerint mérve.1

FORD MUSTANG MACH E DETAILS 20

A Standard Range specifikációban az akkumulátor 288, az Extended Range kivitelben pedig 376 lítium-ion cellából áll. A lehető legjobb helykihasználás és az alacsony súlypont kínálta optimális menetdinamika érdekében az akkumulátor a padlón, a két tengely között kapott helyet. Az akkut extrém alacsony, mínusz 40 Celsius fokos hőmérsékleten is tesztelték, és vízálló burkolattal látták el, ami egy baleset során elnyeli az ütközéskor ébredő erőhatásokat. Az akkumulátort fejlett aktív folyadékhűtés- és fűtés tartja olyan hőmérsékleten, ami ideális teljesítményt és feltöltési időt biztosít.

Az elektromos járművek tulajdonosai 80 százalékban otthon szokták elvégezni a feltöltést. Ehhez a vállalat a Ford Fali Töltődobozt megoldást kínálja, ami ötször akkora töltőkapacitást biztosít, mint a szokványos háztartási konnektorok. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy egy órányi feltöltéssel 51 km-rel nagyobb távolság tehető meg egy kibővített kapacitású, hátsókerékhajtású változattal5. Az autóhoz adott Ford Otthoni Töltőkábel is plusz 35 km-t jelent töltési óránként, ha az autót egy szokványos háztartási konnektorról töltik fel.5

Utazás közben a folyamatosan frissülő navigációs rendszer mindig megmutatja a nyilvános feltöltő állomások aktuális helyzetét, és javaslatot tesz a legkényelmesebben elérhető állomások megközelítésére, így az autósoknak sosem kell aggódniuk amiatt, hogy váratlanul lemerül az akkumulátor.5

A Ford nemcsak az otthoni megoldásokkal teszi megnyugtatóvá az otthoni vagy utazás közbeni feltöltést, hanem azzal is, hogy vásárlóinak hozzáférést biztosít a FordPass Töltőhálózathoz. A NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően (és a FordPass Connect fedélzeti modem használatával) a FordPass alkalmazás Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő feltöltő hálózathoz biztosít csatlakozási lehetőséget, ahol a Ford ügyfelei 21 ország több mint 125.000 töltőpontjára számíthatnak. Praktikus megoldás, hogy a vásárlók számos piacon egyszerűen, ugyanazzal az ügyfélfiókkal kezdeményezhetik és fizethetik ki a feltöltést.4 A Ford Utcai Töltőkábel szintén az autó tartozéka.

FORD MUSTANG MACH E 06

A Ford az IONITY konzorciumnak is alapító tagja és részvényese; a társulás célja, hogy 2020-ig 400 gyorstöltő állomást létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken. Az állomások nagy kapacitása jelentősen csökkentené a napjainkban szokásos feltöltési időt, ami ideális megoldás a hosszú távú utazások során. 150 kWh töltési csúcskapacitás mellett a nagyobb akkumulátorral és hátsókerékhajtással szerelt Mustang Mach-E akkumulátorába akár 93 km-re elegendő energia is betölthető 10 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson.5 A normál akkumulátoros Mustang Mach-E modell 10 százalékos feltöltöttsége 80 százalékosra növelhető 38 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson.6

„A Mustang Mach-E egy új korszak kezdetét jelképezi a Ford számára, ezért nagy izgalommal várjuk, hogy végre megjelenjen márkakereskedéseinkben,” mondta el Rowley. „Ez az autó sokkal többet kínál a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedésnél: stresszmentes élményeket és azt a teljes nyugalmat, amire az elektromos hajtású autók vezetői mindig is vágytak.”

# # #

1Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO2-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb EC/692/2008 direktíva alapján regisztrálták. Az üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok egy járműtípusra, nem pedig egy adott járműre vonatkoznak. Az alkalmazott tesztelési eljárás lehetővé teszi a különféle járműtípusok és különféle gyártmányok összehasonlítását. A közúti üzemanyag/energiafogyasztási, CO2-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatai eltérhetnek az itt közölt adatoktól, mivel ezeket befolyásolhatja a vezetési stílus, akárcsak egyéb, nem műszaki jellegű tényezők is. A CO2 egy üvegházhatású gáz, ami a legnagyobb mértékben felelős a globális felmelegedésért.

2 A gyártó számításai számítógépes szimulációk alapján. A valós eredmények ettől eltérhetnek.

3 A szállítási és csomagtér-kapacitást a csomagok tömege és súlyelosztása is befolyásolja.

4 Aktiválást igényel.

5 A tervezett hatótávolság és a feltöltés idejének kiszámítása a gyártó számítógépes szimulációi és a WLTP hatótávolság-számítási módszere alapján történt. A hivatalosan homologizált energiahatékonysági adatokat a piaci megjelenés időpontjához közelebbi időben teszi közzé a Ford. Amikor az akkumulátor eléri csúcskapacitását, a töltés mértéke csökken. A töltési csúcsidő és az akkumulátor állapota függvényében az egyéni eredmények változók lehetnek. A jármű hatótávolságát olyan tényezők befolyásolhatják, mint a kiegészítő rendszerek használata, a vezetési stílus, a jármű állapota és a lítium-ion akkumulátor üzemideje.

6 A feltöltés idejének kiszámítása a gyártó számítógépes szimulációi alapján történt. Amikor az akkumulátor eléri csúcskapacitását, a töltés mértéke csökken. A töltési csúcsidő és az akkumulátor állapota függvényében az egyéni eredmények változók lehetnek.

Kedves Ügyfeleink! Az üzletek nyitvatartásáról szóló 2020. március 16-i kormányintézkedés értelmében - további intézkedésig - 2020. március 17-től hétköznaponként márkakereskedéseink 08:00-tól 15:00-ig, márkaszervizeink 07:00-tól 17:00-ig tartanak NYITVA, továbbá szombatonként mindhárom márkakereskedésünk ZÁRVA tart! Kérjük ennek megfelelően tervezze márkakereskedéseink és szervizeink látogatását!

Ford Solymár

2083 Solymár, Sport utca 23.
Telefon: +36 26 560 910
+36 26 560 920
+36 20 542 8283
+36 20 934 5345
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat 09:00-13:00
Vasárnap Zárva

FordStore Solymár-M3

1152 Budapest, Városkapu utca 11.
Telefon: +36 1 265 5154
+36 1 265 5155
+36 1 265 5156
+36 20 417 2787
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 07:00-17:00
Szerda 07:00-19:00
Szombat 08:00-13:30
Vasárnap Zárva

Ford Solymár-Esztergom

2500 Esztergom, Visegrádi út 44.
Telefon: +36 33 509 400
+36 20 444 1440
+36 20 318 5665
  
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat 09:00-13:00
Vasárnap Zárva
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ FELTÉTELEK FORD MAGYARORSZÁG Solymár-Szalay Kft. 2019 © Minden jog fenntartva

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. Süti Útmutató

Elfogadom

Cookie (süti) használati útmutató és szabályzat

Azoknak a weboldalnak, amelyek az Európai Unió országain belül működtetnek, cookie-k használatához, és a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük. Az alábbiak során tájékoztatjuk Önt az általunk használt cookie-król és a használatuk céljáról.

Mi a cookie (süti)?
A cookie-k kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el a felhasználó számítógépén vagy eszközén. Többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. A sütik önmagukban nem gyűjtik a számítógépen vagy a fájlokban tárolt adatokat. Olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót további információkért, hogyan gyűjtjük az információt, amikor Ön ezt a weboldalt használja.

Cookie-k kezelése

A Szolgáltató a testre szabott kiszolgálás érdekében az Érintett számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni az Érintett felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében. 

Kezelt adatok köre: IP cím, látogatás dátum, időpont.
Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi Érintett.
Az adatkezelés célja: Az Érintettek egymástól való megkülönböztetése, a felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása.
Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetében a honlapok látogatásának befejezéséig, míg más esetben maximum 30 napig tart.

Sütik törlése

Az érintettnek joga van törölni a sütit saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem/Előzmények/Egyéni Beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomonkövetés megnevezéssel van lehetőség.

Facebook által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Facebook által elhelyezett cookiekról bővebben a https://hu-hu.facebook.com/policies/cookies/ címen tájékozódhat, ahol a cookiek letiltásával kapcsolatban is informálódhat. A Weboldalon külső (nem az adatkezelő vagy adatfeldolgozók által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig az Adatkezelő minden felelősségét kizárja. Személyes adat gyűjtésére és kezelésére, valamint az adott Érintettel történő felhasználására és beazonosítására nem kerül sor.

Google Analytics által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Google Analytics a Google Inc. („Google”) elemző-szolgáltatása. A Google Analytics a az Érintett számítógépén tárolt cookie-k (sütik) segítségével elemzi a Weboldalon létrejött felhasználói interakciókat. A webanalitikai célú adatkezelés jogalapja a Weboldalon használójának önkéntes hozzájárulása. Az analitikai célú cookie-k (sütik) anonimizált és aggregált adatok, amelyek alapján a számítógép beazonosítása nehézkes, azonban az nem zárható ki. A Google Analytics cookie-k (sütik) által gyűjtött analitikai információk a Google szervereire kerülnek átvitelre és tárolásra. Ezeket az információkat a Google a Solymár-Szalay Kft. megbízásából dolgozza fel, hogy kiértékelje a felhasználók honlaplátogatási szokásait, riportokat állítson össze a Weboldalon használatának gyakoriságáról, és további, a használattal összefüggő szolgáltatásokat teljesítsen a Solymár-Szalay Kft. felé. A Google Analytics alkalmazás keretében – a böngészőn keresztül továbbított IP-címet a Google nem kapcsolja össze más adatokkal.

A Google Analytics a következő analitikai célú cookie-kat (sütiket) használja:

web tracking (nyomkövető)  __utma   a látogatók és session-ök megkülönböztetésére szolgál, melyet a webes nyomkövető szolgáltatás, a Google Analytics menti (3. fél)  2 év 
web tracking (nyomkövető)  __utmt  a lehívási ráta szabályozására szolgák, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  10 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmv  egyéni változó adatok felhasználó szintű tárolására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  2 év
web tracking (nyomkövető)  __utmb  új session-ök és látogatók azonosítására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél) 30 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmc  jelenleg nem használt, az urchin.js-szel való együttműködésre szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  böngésző session vége
web tracking (nyomkövető)  __utmz a forgalmi forrás vagy a kampány tárolására szolgál, amely beazonosítja a látogatás forrását, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  6 hónap
web tracking (nyomkövető) ga-disable-<ID> az opt-out funkció használatakor mentődik, mely hatályon kívül helyezi a nyomkövetést, melyet a Google Analytics vége 2100-ig

A Google által használt cookie-król (sütikről) további információ megtekinthető a következő linken: http://www.google.com/policies/technologies/ads/

A Google adatvédelmi nyilatkozata megtekinthető az alábbi linken: http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/.

Google Adwords

A Weboldal a Google Adwords remarketing követő kódjait használja. Ennek alapja, hogy az oldalra látogatókat később a Google Display hálózatába tartozó weboldalakon remarketing hirdetésekkel kereshessük fel. A remarketing kód cookie-kat használ, a látogatók megcímkézéséhez. A Weboldal felhasználói letilthatják ezeket a cookie-kat, amennyiben felkeresik a Google hirdetési beállítások kezelőjét és követik az ott található utasításokat. Ezt követően a számukra nem fognak megjelenni személyre szabott ajánlatok a Szolgáltatótól. A Weboldalon külső (nem a Solymár-Szalay Kft.által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig a Szolgáltató minden felelősségét kizárja. A Solymár-Szalay Kft.hirdetéseit külső szolgáltatók (Google, Facebook) internetes webhelyeken jeleníthetik meg. Ezek a külső szolgáltatók (Google, Facebook) cookie-k segítségével tárolják, hogy az Érintett korábban már látogatást tett az Adatkezelő Weboldalán, és ez alapján – személyre szabottan – jelenítik meg a hirdetéseket az Érintett (azaz remarketing tevékenységet folytatnak).