Bemutatkozik a Ford Ranger négyféle Special Edition változata

A Ford egyik legsokoldalúbb modellje a Ranger pickup – és ez a sokféleség nemcsak az autó használhatóságára, hanem vevőkörére is igaz. Éppen ezért a Ford négyféle Special Edition változatot is készített a Rangerből, amelyek pontosan olyan egyedi, karakteres egyéniségek, mint vásárlóik, így mindenki megtalálhatja az igényeihez és egyéniségéhez pontosan illő kivitelt.

Az új Special Edition modelleket, vagyis a Raptor, az MS-RT, a Stormtrak és a Wolftrak változatokat a múlt héten próbálhatták ki először a cseh, lengyel és magyar újságírók, méghozzá egy igazán különleges helyszínen, a magyarországi Hungaroring Off-road Centrumban. A tesztelőkre itt egy hamisítatlan Ranger-kaland várt, ahol extra kemény körülmények között tapasztalhatták meg azt a kivételes teljesítményt, erőt és élményt, ami a Ford pickupja nyújt a lendületes, sodró hangulatú terepezés közben. A 30 hektárnyi erdős területre épített Hungaroring Off-road Centrum több mint 20 kilométeres úthálózatát rengeteg természetes terepakadály tarkítja, amelyeken mindenki felfedezhette a négy különféle Ranger Special Edition modell tudását, egyéniségét és vérmérsékletét.

Ranger Raptor: extra keménység, alapáron

MGR IMAGES GM20211115 058 1

Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupjának legkeményebb és legerősebb változata, a Ranger Raptor ezentúl még vonzóbb lesz a vásárlók számára, mivel a Ford ma mutatja be az új Ranger Raptor Special Edition modellváltozatot.

Az exkluzivitás érdekében csak korlátozott darabszámban gyártott Ranger Raptor Special Edition még markánsabb, tekintélyt parancsoló külső megjelenést és prémium utasteret kínál, olyan különleges megoldásokkal, mint a versenyautós csíkozás vagy a vörös belső dekorációs elemek.

A limitált példányszámú autó főszerepet kapott a “The Good, the Bad and the Bad-RSE” című spagettiwesternben is, amelyben megismerhettük a Ranger Raptor Special Edition újonnan megformált stílusát és magabiztos mozgását a terepen – és persze a Ranger-család többi különleges tagját, például az új Wolftrak és Stormtrak kiviteleket, illetve a rally-versenyek hangulatát idéző Ranger MS-RT változatot is.

A Ranger Raptor fejlesztését végző Ford Perfomance csapat célja a legkeményebb Raptor modell megalkotása volt, ezért az autó ultra-erős alvázzal, egyedi futóművel és gumiabroncsokkal, valamint nagy teljesítményű EcoBlue dízelmotorral készült, tökéletesen kiszolgálva az izgalmakra vágyó outdoor-rajongók és a megszállott terepezők igényeit.

“Az új Ranger Raptor Special Edition még drámaibb stílussal gazdagítja ‘vasderekú’ pickupunkat; olyan egyedi külső és belső megoldásokkal, amelyek még különlegesebbé és vonzóbbá teszik ezt a terepre termett modellt,” mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.

A látványos Performance Blue, Conquer Grey és Frozen White fényezésekkel megrendelhető Ranger Raptor Special Edition gépházán, tetőlemezén, alsó karosszériaelemein, hátsó sárvédőin és platóhátfalán végigfutó, vörössel szegélyezett, dupla fekete versenycsíkozás hatásosan hangsúlyozza ki a pickup nagy teljesítményét.

Szintén különleges dizájn-megoldás az első vonószemek vörös festése, illetve a kerékjárat-szélesítések, az első-hátsó lökhárítók, a kilincsek és a jellegzetes, dombornyomású hűtőrács matt fekete fényezése, amelyek még az autó alapjául szolgáló Raptor szürke külső kiegészítőinél is markánsabb benyomást keltenek.

A Ranger Raptor Special Edition dupla kabinos kivitelben készül, és az utastér egyedi, sportos hangulatáról a kormánykerék, a műszerfal és az ajtóburkolatok vörös varrásai gondoskodnak. A Ford Performance mérnökei úgy tervezték meg a bőrüléseket, hogy azok a kemény terepen és a tüköraszfalton egyformán kényelmesek legyenek és tökéletes megtámasztást adjanak. Az autó exkluzív jellegére a kizárólag a Special Edition kivitelhez kapható Raceway Grey műszeregység teszi fel a koronát.

A Special Edition változatban is a Ranger Raptor nagy teljesítményű futóműve található. A Raptor nagy sebesség mellett is kiválóan helytáll a kemény terepen, amiről az XLT változathoz képest 150 mm-rel kiszélesített nyomtáv és 51 mm-rel megemelt hasmagasság gondoskodik.

Az egyedi felfüggesztés első kettős keresztlengőkarjai alumíniumból készülnek, a hátsó futómű multi-link rendszerű. A Pozíció Érzékelő funkcióval kiegészített FOX lengéscsillapítókkal mindig a pillanatnyi útviszonyoknak megfelelően változik a csillapítás mértéke, a Grabber AT3 terepgumik pedig még a laza talajon is maximális tapadást biztosítanak.

A Ranger Raptor Special Edition változatot a Ford 2,0 literes EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékát1 a Ford Mustang sportkocsikból ismert, gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A Ranger Raptor vezetője a Terepvezérlési rendszer beállításai közül választva igazíthatja az autó viselkedését az adott terep- vagy útviszonyokhoz; e beállítások egyike a Baja üzemmód, ami úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy optimális legyen a nagy sebességű terepezéshez (pontosan úgy, ahogyan a híres Baja Sivatagi Rallyn szükséges).

Ford Ranger MS-RT: nagyvárosi stílus, erőtől duzzadó formák

Az új Ranger MS-RT nem más, mint Európa legkelendőbb pickupjának nagy teljesítményű, exkluzív utcai változata, amelynek kifejlesztésében a rallye világából ismert M-Sport specialis MS-RT csapata is közreműködött. A közös munka végeredménye egy hamisítatlan motorsport-hangulatú, prémium felszereltségű és egyedi, kézi kidolgozású autó lett. Az új jármű a Ranger Wildtrak kivitelre épül, felhasználva annak gazdag felszereltségét, egytonnás teherbírását és Super Cab illetve Double Cab karosszériaváltozatait.

MGR IMAGES GM20211114 043

A Ranger MS-RT egyik különlegessége a kézi munkával kialakított orr-rész, méhsejt-mintázatú szénszálas hatású hűtőráccsal és beépített ködfényszórókkal. Az autó oldalról nézve is nagyon mutatós; a sportos, markáns benyomást tovább erősítik 20 colos OZ Racing könnyűfém keréktárcsák, az erőteljes sárvédő-szélesítések és a feltűnő küszöbelemek. A Frozen White, Sea Grey és Agate Black fényezéssel megrendelhető autó látványvilágára szénszál-hatású tükörburkolat, áramvonalas bukócső és MS-RT emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger MS-RT kabinjának prémium bőrkárpitjait narancssárga varrás díszíti. A hangulatvilágítás és a fűthető első ülések kellemes környezetet teremtenek, a padlószőnyegek és küszöbborítások MS-RT mintázata egyediséget sugall. Az utasok szórakoztatásáról és kommunikációjáról, illetve a navigációról a 8 colos érintőképernyővel összekötött SYNC 3 rendszer gondoskodik, a parkolást – vagy az utánfutó csatlakoztatását – pedig a tolatókamera varázsolja egyszerűvé.

A Ford izmos, 213 lóerős 2.0 EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja kimagasló teljesítményt és vonóerőt kínál, miközben személyautós kifinomultsággal és alacsony üzemanyag-fogyasztással mozgatja az autót.

A Ford Mustangból ismert 10 fokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás 500 Nm forgatónyomatéka magabiztosan megbirkózik az 1098 kg tömegű szállítmánnyal és a 3500 kg vontatott tömeggel. A Ranger kapcsolható négykerékhajtása optimális terepképességet kínál, és ha a vásárló lendületes zenéket szeretne hallgatni, a márkakereskedésben egy app-vezérlésű Maxhaus hangsugárzót is rendelhet az autójához.

Az MS-RT a Ford által minősített járműátalakító cég, amely régóta együttműködik már a Ford motorsport-partnerével, az M-Sporttal, hatékonyan használva fel a Rally Világbajnokságon gyűjtött tapasztalatokat arra, hogy megalkossák a Ford piacvezető haszongépjárműveinek látványosan módosított változatait.

Végre tehát a Ford One-Stop Shop kínálatának legújabb darabja, a Ranger MS-RT is megjelenik a Ford márkakereskedésekben megrendelhető átépített modellek sorában, amelyben olyan autók szerepelnek, mint a Transit Custom és Transit Connect MS-RT áruszállítók és a Transit Custom Nugget lakóautó.

„A Ranger MS-RT azok számára készült, akik sokra tartják a Ranger komoly munkabírását, de emellett MS-RT sorozatunk motorsportos hangulatára és kézi kidolgozására is vágynak,” nyilatkozta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. „Ez a látványos autó hatásosan elegyíti a Ford évtizedeken átívelő pickup-sikertörténetét és a versenypályák hangulatát – és a végeredmény egy vonzó megjelenésű, mégis kemény kiállású munkagép.”

Ranger Stormtrak: a természet ereje

A Ranger Stormtrak egy prémium pickup, amely különleges stílusával és kiegészítőivel az olyan vásárlókat vonzza majd, akik értékelik az aktív munka- és életstílusukhoz illő, kivételes képességeket és a gazdag felszereltséget. A prémium Ranger Wildtrak sorozatra épülő új kivitel még gazdagabb felszereltséget, magasabb szintű kényelmet és egyedi burkolatokat kínál. A korlátozott darabszám biztosítja, hogy a tágas hátsó üléssort kínáló duplakabinos és hosszabb platóval készülő nyújtott kabinos kivitelek kifejezetten exkluzív autónak számítsanak.

MGR IMAGES GM20211115 032

Mindegyik Ranger Stormtrak modellben a Ford legerősebb 2,0 literes 213 lóerős EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 500 Nm forgatónyomatéka lenyűgöző vonóerőt biztosít. A kényelmes országúti autózásról az alapáras, kapcsolható négykerékhajtás gondoskodik, és a motorhoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

A Ranger Stormtrak különlegessége a látványos Rapid Red fényezés, amit exkluzív, piros légbeömlőbetétek egészítenek ki, még jobban kihangsúlyozva az orr-rész erőteljes stílusát. A LED fényszórók és az alsó védőelemek szintén alapáron járnak az autóhoz, amihez Frozen White és Blue Lightning fényezés is rendelhető. A Ranger Stormtrak látványát még markánsabbá varázsolja a gépháztető és az oldalsó karosszériaelemek matricázása, a vaskos, háromdimenziós emblémák, a fekete hátsó lökhárító és a sportos szélterelő elem.

Mindemellett az alapfelszereltség része még a platóbélés, a raktérmegosztó elem és a Ford új motoros csomagtérrolója is, ami kényelmesebbé és praktikusabbá teszi a rakományok szállítását. A népszerű Wildtrak-sorozathoz hasonlóan a Ranger Stormtrak is 1,0 tonnás hasznos teherbírást és 3500 kg vontató képességet kínál. 

A Ranger Stormtrak utasterét prémium kidolgozás és praktikus kialakítás jellemzi. A csak a Stormtrak változathoz kapható üléseket ugyanolyan bőrkárpit borítja, mint az ikonikus Ranger Raptorban; a bőrt dombornyomású Stormtrak-emblémák díszítik, a párnázatot pedig tartós szövetbetétek egészítik ki. A belső felületek sötét grafit színűek, és a kárpitokat piros fonallal varrják.

Ranger Wolftrak: meghódítja a vadont

MGR IMAGES GM20211115 062

A Ranger Wolftrak egy kalandra termett, kemény gép; ezt az autót olyan embereknek tervezték, akik a szabadban dolgoznak, és komoly off-road tudást várnak el autójuktól, ám ezzel együtt komfortos és vonzó járműre is vágynak. A Ranger XLT-sorozatra épülő Wolftrakban a Ford 2,0 literes, 170 lóerős EcoBlue dízelmotorja dolgozik, és a vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és a tízfokozatú automata sebességváltók közül. 

A menet közben kapcsolható négykerékhajtás, az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű és a terepgumik alapáron járnak az autóhoz, ami így a legkeményebb terepeken is megállja a helyét, és a felező fokozat segítségével a meredélyeken és a laza talajon is kiválóan boldogul.

A Ford arra számít, hogy a Ranger Wolftrak egyaránt vonzó lesz majd a mezőgazdasággal, erdőgazdálkodással vagy outdoor sporttevékenységekkel foglalkozó vállalkozások, illetve a magánemberek számára. Az 1,0 tonnás hasznos teherbírás és a 3500 kg vontató képesség komoly szállító kapacitást jelent, és az autóhoz platóbélés is jár. Az opcionális, kézzel működtethető platóborítás vagy az Aeroklas platófelépítmény ennél az autónál egyedi matt fekete színű, ami jól passzol a Ranger Wolftrak sötét árnyalatú külső kiegészítőihez.

A kizárólag a Ranger Wolftrak kínálatában szereplő, hosszan hátranyúló, sportos bukócső nemcsak az autó külső megjelenését varázsolja különlegessé, hanem a különféle szállítmányok rögzítéséhez is praktikus segítséget nyújt. Az impozáns Conquer Grey fényezéshez jól illik a hűtőrács, az alsó védőelemek és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák fekete színe, de a vásárlók Sea Grey árnyalatú fényezést is rendelhetnek autójukhoz. A pickup különleges stílusára a sötétített Wolftrak emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger Wolftrak kabinjának különlegességei a Wolftrak emblémák, a matt fekete műszerfal és ajtóbetétek, illetve a strapabíró, minden évszakban használható padlószőnyegek. A 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC3 konnektivitási és navigációs rendszer alapfelszerelés.

“A vásárlók imádják a Ranger látványos stílusát és keménységét, ezért úgy építettük meg az új Stormtrak és Wolftrak változatokat, hogy még többet nyújtsanak e téren,” mondta el Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. “A Stormtrak lenyűgöző látványa és fényűző felszereltsége jól illik az aktív életstílushoz, a Wolftrak pedig olyan terepképességekkel bír, aminek köszönhetően tulajdonosa bármikor bátran maga mögött hagyhatja az aszfaltozott utakat, ha ezt kívánja a munkája vagy a hobbija.”

Új motoros csomagtérroló: praktikus ötlet

Az új modellváltozatokkal együtt a Ford a népszerű platótakaró csomagtérroló motoros mozgatású változatát is bemutatja, ami opcióként rendelhető a duplakabinos Ranger Wildtrak modellhez, és alapáron szerepel a Ranger Stormtrak kínálatában.

A motoros csomagtérroló egyszerűen és kényelmesen kezelhető; a felhasználók az indítókulcs gombjával, a platón belül elhelyezett gombokkal, illetve a műszerfalon található kapcsolóval is nyithatják-zárhatják a szerkezetet. A szenzoros becsípődésgátló megakadályozza, hogy megsérüljön a felhasználók keze vagy a rakomány.

Modern konnektivitással, felvillanyozó hajtásláncokkal és látványos stílussal újult meg a Ford Focus

A Ford bemutatta az új Ford Focust, amely kifejező formavilággal, üzemanyag-takarékos elektromos hajtásláncokkal, fejlett konnektivitással és modern vezetéssegítő rendszerekkel varázsolja még kellemesebbé az autó mindennapi használatát.

A Ford ‘emberközpontú’ dizájn-filozófiájának új megközelítésével az autó külső megjelenése még magabiztosabb és merészebb lett, ráadásul minden eddiginél látványosabban megkülönböztethetők egymástól a Titanium, ST-Line és Active modellváltozatok. Ezek mindegyike egyedi stíluselemeket kapott, amelyek kihangsúlyozzák egyéniségüket, ráadásul a külön rendelhető X csomag még gazdagabb felszereltséget, a kibővített Vignale csomag pedig hamisítatlan luxust és exkluzív formai megoldásokat kínál.

ujfocus1

Az új Focusban megjelenik a Ford új generációs SYNC rendszere, ami így minden eddiginél több vásárló számára biztosítja a felhőalapú navigáció és a természetes beszédet felismerő hangvezérlés praktikumát és kényelmét. A SYNC 4-hez egy vadonatúj, 13,2 colos (vagyis a szegmensben legnagyobbnak számító2) központi érintőképernyő tartozik, amelynek intuitív kezelőfelületét úgy tervezték meg, hogy felhasználója könnyen eligazodjon a vezetési és kényelmi funkciók széles kínálatában. A technológiát a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés egészíti ki, amivel az autó rendszerei az idők során folyamatosan fejleszthetők.

A Focusban olyan modern vezetéssegítő technológiák is bemutatkoznak, mint a Holttér Asszisztens3, amely folyamatosan figyeli az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt, ha a sávváltási manőver ütközéssel fenyeget.

Az új Focusban most először választható automata sebességváltó az üzemanyag-takarékos, 155 lóerős, 48 voltos EcoBoost Hybrid mild hibrid hajtáslánchoz. A hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automatával kevésbé fárasztó a vezetés (különösen a nagyvárosokban és az araszoló forgalomban), miközben a hibrid hajtás elektromos teljesítmény-rásegítése biztosítja a Focus közmondásosan élvezetes vezethetőségét.

A Ford a kombiváltozat 1653 literes csomagterét4 is tökéletesítette, hogy még praktikusabb legyen: a mérnökök a vásárlók visszajelzései alapján kialakítottak egy új ‘nedves zónát’, könnyen tisztítható szőnyeget és oldalsó kárpitokat alkalmaztak, valamint egy függőleges elválasztót terveztek, hogy a csomagok elrendezése egyszerűbb és hatékonyabb legyen.

Mindemellett a Ford a vadonatúj Focus ST modellt is bemutatta, amit a Ford Performance fejlesztett. A nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorral hajtott, ötajtós és kombi karosszériával gyártott autó új, sportos külső stílusjegyeket és könnyűfém keréktárcsákat, illetve szembeötlő Mean Green fényezést, belül pedig saját tervezésű Performance Üléseket kínál.

“A Ford Focus sikertörténete már több mint 20 éve tart, és az autó vonzerejét mindig is az attraktív dizájn és az első osztályú menetdinamika utánozhatatlan párosítása adta,” vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó részlegének vezérigazgatója. „Új generációs SYNC 4 rendszerével, Hálózatba Kapcsolt Navigációjával és a szegmens legnagyobb központi kijelzőjével az új Focus tulajdonosai olyan digitális élményre számíthatnak, ami szinte észrevétlenül szolgálja ki mindennapi igényeiket.“

Modern, friss Focus-dizájn

Az új Focus friss és magabiztos külső megjelenését a Ford ‘emberközpontú’ formatervezési filozófiája ihlette, ami hűen tükrözi az egyes Focus-változatok saját egyéniségét.

A gépháztető átrajzolásával magasabb lett az autó orr-része, amitől markánsabbá vált a Focus megjelenése, a Ford ‘kék ovál’ emblémája pedig a motorháztető pereméről átkerült a nagyobb méretű hűtőrács közepére.

ujfocus3

Mindegyik Focus-változaton alapfelszerelés az új LED fényszóró; az integrált ködfényszóró nemcsak letisztultabbá varázsolja az autó elölnézetét, hanem különleges és céltudatos fény-dizájnnal ruházza fel a modellt. Az ötajtós és kombi kivitelek sötétített hátsó lámpateste prémium hatást kelt, a magasabb felszereltségű változatok LED hátsó világítását pedig sötétebb középső rész és izgalmas fénymintázat teszi látványossá.

Mindegyik Focus-változatnál egyedi formai megoldásokat alkalmaztak a felső hűtőrácson és az orr-részen, amelyek látványosan tükrözik az egyes variánsok egyéniségét, hogy a különböző modellváltozatok már első pillantásra felismerhetők legyenek. A Connected és Titanium sorozatok markáns vízszintes díszlécekkel tagolt, szélesebb felső hűtőrácsát csillogó krómkeret öleli körül, és a képet az alsó hűtőrácstól felfelé ívelő oldalsó légbeömlők teszik teljessé. A Titanium változaton a felső hűtőrács díszléceit is króm borítja.

A Ford Performance inspirációjával tervezett ST-Line sportosabb karakterét sajátságos arányú, trapéz alakú, fekete méhsejtmintázatú felső hűtőrács hangsúlyozza ki, és a képet szélesebb oldalsó légbeömlők és mélyebbre húzott alsó hűtőmaszk egészítik ki. Az ST-Line változatok oldalsó légterelő szoknyát, hátsó diffúzort és diszkrét hátsó spoilert is kapnak.

A kalandra termett Active kivitel keményebb kiállását az SUV-modellek dizájnja ihlette. A magasabb hűtőrácsot erőteljes függőleges díszlécek tagolják, a mélyebbre húzott alsó hűtőmaszk és a magas oldalsó légbeömlők jól illenek az emelt hasmagassághoz és a fekete karosszériavédő elemek markáns látványához.

Az X csomag mellett a Vignale csomag is több változathoz rendelhető meg, így az új Titanium, ST-Line és Active kivitelek igazi luxusautóvá alakíthatók. A gazdagabb felszereltség és a minőségi kárpitok mellett a Vignale sajátossága a felső hűtőrács és az oldalsó légbeömlők selyemfényű felületkezelése (a karosszéria saját árnyalata helyett), illetve az exkluzív formatervezésű könnyűfém keréktárcsák. Az új Focus vásárlói egyébként ötféle új keréktárcsa közül választhatnak.

“A Focus mindig is az ‘emberközpontú’ dizájn-filozófia éllovasa volt, most pedig olyan modellsorozatot alkottunk, ami még egyénibb,” mondta el Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Mindegyik Focusból csak úgy árad a technológiával magalapozott minőség és modernitás érzete, ráadásul mindegyik modellváltozatnak megvan a maga egyéni karaktere, amelyhez vásárlóink érzelmileg is kötődhetnek, ha úgy érzik, hogy ez a saját személyiségüket is tükrözi.”

Elektromos teljesítmény

A sokoldalú hajtáslánc-kínálatban elektromos opciók is szerepelnek, amelyek még tovább javítják azt a hatékonyságot, kifinomultságot és közmondásos vezetési élményt, ami az elmúlt több mint 20 évben meghatározó volt a Focus vonzerejében.

Az új modell EcoBoost Hybrid hajtásai révén még több vásárló élvezheti a kedvezőbb fogyasztást és élvezetes teljesítményt, mivel a palettán immár egy hétfokozatú Powershift automata sebességváltó is megjelent, amivel a WLTP szabvány szerinti legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás 5,2 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 117 g/km1.

A pihentetőbb kétpedálos használat mellett a kettős tengelykapcsolós Powershift egység lendületes gyorsítást és zökkenőmentes, gyors fokozatváltásokat biztosít, és a biztonságos előzéshez akár három fokozattal is képes visszakapcsolni. Sport üzemmódban az automata váltó tovább tartja ki az alacsonyabb fokozatokat (javítva ezzel a gázreakciót), és a váltómű manuálisan is kapcsolható az ST-Line kivitelekben alapáras kormány mögötti váltófülekkel.

A Powershift egység az üzemanyag-fogyasztást is javítja, optimális fordulatszámon tartva a motort, illetve azzal, hogy 12 km/órás sebesség alatt aktiválja az Auto Start-Stop rendszert.

Az új Focus 125 és 155 lóerős változatban kapható 1,0 literes EcoBoost Hybrid hajtása hatfokozatú manuális sebességváltóval 5,1 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, és a CO₂-kibocsátása 115 g/km (WLTP). A hibrid rendszerben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy lítiumion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, lendületesebbé téve a gyorsítást, és csökkentve a benzinmotor terhelését, ami egyben az üzemanyag-fogyasztás csökkenését is jelenti.

A Ford 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 100 és 125 lóerős teljesítménnyel és hatfokozatú manuális sebességváltóval párosítva szerepel a kínálatban, 5,1 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 116 g/km CO₂-kibocsátással. Az EcoBoost blokk nagy nyomású közvetlen befecskendezéssel és kettős független változó szelepvezérléssel működik.

Azok számára, akik többet autóznak, a Ford az 1,5 literes EcoBlue erőforrást ajánlja 120 lóerő teljesítménnyel, 4,0 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 106 g/km CO₂-kibocsátással (WLTP) hatfokozatú manuális sebességváltóval. Az alacsony üzemanyag-fogyasztásról, illetve a hatékonyabb égésről integrált szívórendszer, csekély tehetetlenségű turbótöltő és nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés gondoskodik. A 120 lóerős változathoz nyolcfokozatú automata sebességváltó is rendelhető.

Az új Focusban a választható üzemmódok is rendelkezésre állnak: a vezető a Normal, Sport és Eco beállítások kiválasztásával egy pillanat alatt átállíthatja a gázpedál, az automata sebességváltó és az Elektronikus Szervokormány (EPAS) karakterisztikáját, hozzáigazítva az autó működését a pillanatnyi közlekedési helyzethez. Az Active modellváltozatban ezen felül egy “Csúszós út” üzemmód javítja a tapadást a jeges, havas vagy falevelekkel borított utakon, illetve az Ösvény beállítás segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken.

Technológia, amivel könnyebb az élet

Az új Focus észrevétlenül integrálja a Ford legmodernebb kényelmi és vezetéssegítő technológiáit.

Ez a márka eddigi legnagyobb darabszámú személyautója, amelyben az új SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer5 működik; ez a technológia gépi tanulási algoritmust alkalmazva képes az idő előre haladtával mind jobban megérteni a vezetők szokásait, így egyre pontosabb javaslatokat és találati eredményeket ad.

A SYNC4 tervezői újragondolták a 13,2 colos központi képernyő menüstruktúráját is, így az ösztönösen használható interfészen bármely alkalmazás, információ vagy kezelőszerv elérhető egy vagy két mozdulattal. Az új érintőképernyőn találhatók azok a funkciók is (például a fűtés vagy a szellőzés), amelyeket korábban valódi gombokkal kellett szabályozni, ezért a középkonzol sokkal letisztultabbá és átláthatóbbá vált. A rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay és Android AutoTM kapcsolatot is kínál, hogy az okostelefonok funkciói könnyedén integrálhatók legyenek a SYNC4 menüjébe.

A fejlett hangfelismerés funkció révén a rendszer 15 európai nyelven érti meg a természetes, hétköznapi beszédet, amit összevet a járműadatokkal és (a FordPass Connectnek köszönhetően) az internetes keresésekkel, így a berendezés gyorsan és pontosan reagál a szóbeli utasításokra, legyen szó akár a szórakoztató funkciók vezérléséről, a telefonhívások és szöveges üzenetek kezeléséről, a klíma beállításáról vagy az időjárás-előrejelzés lekérdezéséről.

A SYNC4 mindemellett a Ford Power-Up funkciót is magában foglalja, és a vezeték nélküli szoftverfrissítésekkel a Focus egyre tökéletesebbé válhat. A rendszer a háttérben, az előre beállított időszakokban telepíti az új programokat, és a legtöbb frissítéssel az autósnak semmilyen tennivalója nincs. A szoftverfrissítések érezhetően javítják a Focus által kínált élményt, és csökkentik az esetleges szervizlátogatások számát.

A FordPass alkalmazással6 egy sor hálózatba kapcsolt szolgáltatás elérhető okostelefonon keresztül, hogy a felhasználó bármikor, bárhonnan kapcsolatba léphessen autójával, ellenőrizve az üzemanyagszintet, az olaj állapotát és sok egyebet, vagy éppen a távolból nyitva/zárva az ajtókat7. A SecuryAlert rendszer8 extra nyugalmat biztosít, mert a jármű saját érzékelőit használva figyeli, hogy valaki behatolt-e az autóba (akár kulcs használatával is), és ilyenkor azonnal riasztást küld a felhasználó telefonjára.

A SYNC4 rendszerrel felszerelt új Focus tulajdonosa ingyenesen kipróbálhatja a Hálózatba Kapcsolt Navigáció8 és Ford Secure8 előfizetéseket, amelyek olyan funkciókkal tökéletesítik az ügyfélélményt, mint a valós idejű forgalmi, időjárási és parkolási információk8, vagy éppen a Vészhelyzet Előrejelzés3.

A Ford Secure előfizetéshez jár az Ellopott Jármű Szolgáltatás is, ami 24 órás ügyfélszolgálati ügyeletet biztosít, lehetővé téve a rendőrség számára az ellopott autó nyomon követését, és javítva ezzel a felderítés esélyeit. Ugyancsak az előfizetés része lesz majd a Szomszéd Riasztás is, amikor más, SecuriAlert rendszerű autók gazdái is értesülnek arról, hogy autótolvajok garázdálkodnak a környéken, illetve a Helymeghatározási Riasztás, ami értesíti a tulajdonost, ha az autó elhagyja az általa kijelölt körzethatárt; ezek később fognak aktiválódni, amikor megérkeznek a szükséges Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítések.

A Hálózatba Kapcsolt Navigáció8 valós idejű és prediktív közlekedési információk alapján (amelyeket a TomTom és a Garmin®szolgáltat), a jármű saját navigációja és a felhőalapú navigáció összevetésével határozza meg a leghatékonyabb útvonalakat. A vezető az élő időjárási adatok alapján arról is tájékozódhat, milyen időre számíthat útközben és a célállomáson, és azt is megtudhatja, hogy ez mennyire befolyásolja az utazását8. Mindeközben számíthat a fontosabb városok háromdimenziós térképeire is, hogy könnyebben tájékozódhasson az ismeretlen környezetben.

A modern világítástechnológiák közt megtalálható az alapáras, Automatikus Távfény-vezérlést3 is magában foglaló LED fényszóró és a Manőverező Fény is; ez utóbbi szélesebb fénypászmát vetít az útra, amikor a jármű kis sebességgel manőverez3. Emellett a magasabb felszereltségű változatokhoz megrendelhető a Dinamikus Pixel LED fényszóró is, ami fejlett megoldásokat kínál:

  • Vakításmentes Távfény3, ami egy előre tekintő kamerával érzékeli a szembejövő járműveket, és ‘vakításmentes foltot’ képez a fénypászmában, blokkolva azokat a fénysugarakat, amelyek egyébként elvakítanák a szemből érkezőket 
  • Kameraalapú Dinamikus Kanyarvilágítás3, ami egy előre tekintő kamerával figyeli az utat, bevilágítva az ívek belső oldalát, szélesítve ezzel a vezető látómezejét
  • Rossz Időjárás Fény3, ami a jobb látási viszonyok érdekében átalakítja a fénycsóvát, amikor működik az ablaktörlő
  • Jelzőtábla-felismerő Világítás3, ami egy előre tekintő kamerával érzékeli a közúti jelzőtáblákat, és ezek alapján állítja be a fénycsóvát, jobban megvilágítva a kerékpárosokat és gyalogosokat a kereszteződésekben és a körforgalmakban

Az új Focus emellett egy sor vezetéssegítő technológiát is felvonultat, hogy az autós magabiztosabban és kevesebb fáradsággal vezethessen.

A Holttér Asszisztensa Holttérfigyelő rendszer funkcióját bővíti ki, folyamatosan figyelve az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmeztetve a vezetőt, ha a sávváltási manőver során a Ford összeütközhet a másik autóval. A 65-200 km/órás sebességtartományban működő rendszer másodpercenként hússzor ellenőrzi a szomszédos sávokat a Focus mögött 28 méteres szakaszon.

Szintén újdonság a Focus kínálatában az Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer3, ahol a vezető a SYNC4 érintőképernyőjén beírhatja a vontatni kívánt utánfutó hosszúságát és szélességét. A rendszer ezután a vontatmány kiterjedését is automatikusan figyelembe veszi a holttér meghatározásánál.

A Focus kínálatában az új Kereszteződés Asszisztens3 is megjelenik, ami egy előre tekintő kamerával és egy radarral figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket. A 30 km/órás tempóig aktív rendszer azonnal vészfékez, ha a vezető egy kereszteződében elkanyarodva keresztezi egy szembejövő jármű nyomvonalát, és a rendszer ezt ütközésveszélyként értékeli. A berendezés akkor is működik, ha az úton nincsenek felfestett sávjelzések, sőt éjszaka is, ha a fényszóró be van kapcsolva.

A Focushoz elérhető az új Vészhelyzet Előrejelzés3 is, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől; valamint a A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC)3, amivel még az araszoló forgalomban is kényelmesen lehet autózni. Az Aktív Fékezés funkciót is kínáló Ütközésre Figyelmeztető rendszer hatásosan segít elkerülni a baleseteket vagy mérsékelni az ütközés súlyosságát, az Aktív Parkolóasszisztens 23 pedig egyetlen gombnyomásra elvégzi a parkolás műveletét, önállóan kezelve a kormányt, a sebességváltót, a gázt és a féket.

Az új Focus modellekben már a a Hátsó Üléssori Figyelmeztető funkció is működik, emlékeztetve a vezetőt, hogy ellenőrizze a hátsó ülést, ha az utazás kezdetén a hátsó ajtót is kinyitották, így biztosan nem felejti majd az autóban a gyermekét vagy kedvenc háziállatát.

“Az új Focus tele van új technológiákkal, amelyek kifejezetten hasznosak a vezető és az utasok számára mind a kényelem, mind a biztonság szempontjából,” nyilatkozta Glen Gold, a Ford Focus termékcsalád igazgatója. “Vásárlóink a legmodernebb technológiákra számítanak, amikor beülnek egy Fordba, és azt szeretnék, hogy ezek a megoldások észrevétlenül megkönnyítsék az életüket. Az új Focusban ezt tökéletesen megvalósítottuk.”

Focus kombi: praktikusabb, mint valaha

A vásárlók visszajelzései alapján számos olyan innovatív megoldás jelent meg az új Focus kombiban, amelyeknek köszönhetően az autó csomagtere még praktikusabban és kényelmesebben használható.

A hátsó traktust most kiváló minőségű kárpit fedi, amit korábban kizárólag a kabin padlóburkolására és padlószőnyegként használták a Vignale felszereltségű járművekben; ez nemcsak prémium érzetet kelt, hanem rövid szálakból áll, amelyek megkönnyítik a tisztítását. A csomagtér oldalfalán egy kiegészítő háló található; ez ideális a kisebb tárgyak tárolására, amelyek egyébként szabadon csúszkálnának menet közben a raktérpadlón. A kombi csomagterét két LED fényforrás világítja meg.

Az állítható raktérpadló közepére most zsanér került, hogy egy függőleges, 90 fokos szögben rögzíthető térelválasztót lehessen kialakítani, ami két külön részre osztja a teret, így a csomagok biztonságosabban szállíthatók.

A tervezők egy ‘nedves zónát’ is kialakítottak, amelynek vízálló borításán elhelyezhetők az esőkabátok vagy a vizes esernyők. A vízálló bélés kivehető, hogy könnyű legyen kitisztítani; a nedves zóna jól elválasztható a csomagtér többi részétől a padló lehajtásával vagy a függőleges térelválasztóval.

Emellett a Focus kombi csomagterében egy ‘gyors útmutató’ matrica is található, ami egyszerű ábrákkal magyarázza el a hátsó traktus különféle funkcióit. A vásárlói felmérések során a Ford arra a következtetésre jutott, hogy a mostani Focus kombik tulajdonosainak 98 százaléka nem ismeri jól autója olyan megoldásait, mint például az állítható kalaptartó és csomagtérpadló, a távolról kapcsolható ülésdöntés vagy a térmegosztó rendszerek. A matrica mindezt egyszerűen és érthetően magyarázza el, így az autósoknak nem kell a felhasználói kézikönyvet lapozgatniuk.

Új Focus ST

A Ford ma mutatja be a vadonatúj Focus ST-t is, a Ford Performance által fejlesztett, nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorral hajtott, ötajtós és kombi karosszériával gyártott sportos modellt.

ujfocus4

Az új Focus ST merész külső formavilága még inkább az autó teljesítményére irányítja a figyelmet. Ezt a hatást olyan megoldásokkal érték el a tervezők, mint az alsó és felső hűtőrácsok méhsejtmintázata, a nagyméretű oldalsó légbeömlők, az oldalsó légterelő szoknyák, illetve az orr-rész alsó peremén és a tető hátsó részén elhelyezett légterelők. Az autóhoz alapáron járnak az új formavilágú 18 colos könnyűfém keréktárcsák, de a vásárlók opcióként 19 colos kerekeket is rendelhetnek.

Az utastérben vadonatúj Performance ülések találhatók; a Ford Performance szakemberei által kifejlesztett ülések kiváló tartást és kényelmet kínálnak, akár a versenypályán, akár a mindennapos ingázás során. Az ülések kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja. A 14 irányban állítható szerkezet (amelyben már a gerinctámasz is 4 irányban mozgatható) garantálja, hogy mindenki megtalálja majd a tökéletes üléspozíciót, az alapáras ülésfűtés pedig kellemes pluszt jelent a hűvös napokon.

Az új Focus ST szíve egy 2,3 literes EcoBoost benzinmotor 280 lóerős teljesítménnyel és 420 Nm forgatónyomatékkal, amit egy turbólyuk nélküli, kettős megfúvású turbótöltő biztosít. Az autót alapáron hatfokozatú manuális sebességváltóval szállítják, és ha a vásárló megrendeli az X csomagot, akkor fordulatszám-szinkronizáló technológiát is kap, amivel simább a visszakapcsolás. Az autó felszereltségi listáján egy, a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolható, hétfokozatú automata sebességváltó is szerepel.

A Focus ST teljesítményének kiaknázásában olyan technológiák segítenek, mint az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró differenciálmű, ami kanyarban kigyorsítva javítja a teljesítményt és a tapadást, vagy a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés, ami másodpercenként 500-szor ellenőrzi a kormányműből, a fékrendszerből, a futóműből és a karosszériából érkező jeleket, és ezek alapján állítja be az optimális rugózási komfortot és oldaldőlést. A X csomaggal felszerelt ST modellekhez Dinamikus Pixel LED fényszórók és 19 colos könnyűfém keréktárcsák járnak, illetve a választható üzemmódok közt megjelenik a Versenypálya beállítás is optimalizált EPAS-visszajelzéssel, agresszívebb gázreakciókkal és az ESC rendszer csekélyebb beavatkozásával.

“Az új Focus ST fontos tagja az új Focus-családnak; ez az autó a Focus-filozófia megtestesítője, amely szerint mindenkinek lehet olyan autója, ami valódi izgalmat és élvezetes vezetési élményt kínál, mégis tökéletesen használható a mindennapi feladatokra,” mondta el de Waard.

# # #

1 A Ford Focus 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 116-149 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,1-6,6 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 155 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 115-143 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,1-6,3 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 100 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 116-146 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,1-6,4 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 95 lóerős, 1,5 literes EcoBlue motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 106-126 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,0-4,8 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 106-139 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,0-5,3 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 180-189 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 7,8-8,3 l/100 km (WLTP).

A CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok az egyes országokban forgalmazott modellváltozatoktól függően változhatnak.

Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.

2 A versenytárs szegmensben elvégzett Ford elemzés alapján.

3 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.

4 A teherbírás és a csomagtérméret kihasználhatóságát a súlyelosztás is befolyásolhatja.

5 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

6 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel. A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre, a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a Vodafone vagy partnere mobilhálózati elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

7 Ahol azt a jogszabályok megengedik.

8 A rendszerek aktiválást igényelhetnek.

Íme az új Ford Mach-E rendőrautó

Az új Ford Mustang Mach-E már eddig is sok ezer vásárló és rajongó képzeletét ragadta meg, most pedig egy új ügyfélkör is feltűnt a Fordnál: az Egyesült Királyság rendőrsége.

FSP Ford Police 002

A brit rendőrök komoly érdeklődéssel fogadták a Ford tisztán elektromos SUV-modelljét: eddig már hét kapitányság is tesztelte az új típust, illetve arra kérték a Fordot, hogy készítsen egy kifejezetten rendőrautónak épített Mach-E tanulmányt.

Az Egyesült Királyság rendfenntartói jó ideje keresnek egy zöldebb megoldást a jelenleg használt járműveik helyett; nem véletlen, hogy a londoni rendőrség már alaposan kipróbálta és kielemezte a normál kialakítású Mustang Mach-E változatot. A Ford most elkészített egy rendőrautó-prototípust, az új 999 kódnevű típust, amit a londoniak mellett Sussex, Surrey, Dél-Wales, Dyfed Powys, Devon és Cornwall kapitányságai, illetve a skót rendőrök is tesztelhetnek.

FSP Ford Police 025

A tanulmányautó a Mustang Mach-E Standard Range AWD (összkerékhajtású) kivitelre épül, de a Ford azt tervezi, hogy később egy hátsókerékhajtású változatot is készít, és mindkét verzióba a nagyobb kapacitású akkumulátort építi be. Ez az akku nemcsak az autó hatótávolságot növeli meg, hanem a rendőrségi feladatokhoz szükséges plusz képességeket is biztosítja.

Az azonnali és erőteljes gyorsulás (3,7 másodperc 100 km/órára) hatásos eszköz lesz a bűnözők elleni küzdelemben, miközben a tisztán elektromos hajtású Mach-E az egyik legtakarékosabb és leginkább környezetbarát autó lehet a rendőrségi flottákban. A Mustang Mach-E elnyerte a legalacsonyabb fogyasztású elektromos autónak járó Guinness díjat, hiszen egyetlen feltöltéssel 610 kilométert tud megtenni.

FSP Ford Police 046

A Ford mérnökei számára izgalmas feladatot jelentett, hogy a hatótávolság csökkentése nélkül oldják meg a tanulmányautó fényhídjának, szirénájának és hi-tech berendezéseinek áramellátását.

„A jármű hatótávolsága nem szenved csorbát emiatt, mert a fényhíd nem a meghajtó akkumulátorból, hanem a 12 voltos akkuból kap energiát,” magyarázta el Terry Adams, a Ford of Britain and Ireland értékesítési igazgatója. „A jövőbeli fejlesztések során már arra is ügyelnünk kell, hogy nagyobb kapacitású akkumulátort szereljünk az autóba a kiegészítő felszerelések működtetéséhez.”

Az eredeti Mach-E átalakítását a Ford régi, megbízható partnere, az essexi Safeguard SVP végezte, amely a megkülönböztető jelzések beépítésére szakosodott.

A tanulmányautóba beszerelt kiegészítők között számos egyedi elem és konzol található, amelyekkel a jármű minimális módosítása mellett is stabilan rögzíthetők a speciális feladatokat szolgáló berendezések. Minden világítótest LED-es, mert ezek nagyon kevés energiát fogyasztanak, mérsékelve a 12 voltos akku terhelését.

FSP Ford Police 209

A 999-es modell külső fényezése különleges festékanyagokkal készült, amelyek biztosítják, hogy az autó éjjel-nappal jól látható legyen.

A Ford és a Safeguard SVP egy másik tanulmányautót is készített : a Transit öttonnás, módosított ’Páncélozott Személyszállító’ kivitelét, amivel a rendőrségi egységek még hatékonyabban teljesíthetik különleges bevetéseiket.

A Ford bemutatta a vadonatúj Tourneo Connect járművet

A Ford bemutatta a vadonatúj Tourneo Connect többcélú járművet, ami új szintre emeli a modellcsalád stílusát, helykínálatát és sokoldalúságát.

Komfortos és rendkívül rugalmasan alakítható utasterével, hétüléses kialakításával és kétféle tengelytávolságával a vadonatúj Tourneo ideális megoldás azok számára, akik pörgősen élik az életüket. Ez az autó minden feladathoz tökéletesen hozzáigazítható, legyen szó akár a kempingfelszerelés vagy a sporteszközök szállításáról, akár egy kisvállalkozás fuvarozási feladatainak ellátásáról.

TC3

Az intelligens kialakítású kabinban a legújabb digitális cockpit-technológiák működnek, a kifinomult vezetéssegítő rendszerek átfogó kínálata pedig segít, hogy a vadonatúj Tourneo Connect vezetése kellemes és egyszerű legyen. Az új funkciók mérséklik a stresszt; jó példa erre a Pro Trailer Backup Asszisztens, ami megkönnyíti az utánfutóval tolatást.
A Tourneo Connectben most először jelenik meg az összkerékhajtási rendszer és egy új automata sebességváltó is, amelyek a benzinmotoros változatokhoz rendelhetők meg. És ha már szóba kerültek az erőforrások: az új benzin- és dízelmotorok kibővített kínálata várhatóan kategóriaelső fogyasztási adatokat kínál majd.1

“A vadonatúj Tourneo Connect az első az izgalmas, új generációs Tourneo modellek sorában. Friss dizájnjával, hét ülésével és új összkerékhajtásával, valamint konnektivitási képességeivel igazán nyerő kombinációt jelent vásárlóink számára,” vélekedett Hans Schep, a Ford Pro európai vezérigazgatója. “Már eddig is birtokában voltunk mindannak, amit a vásárlók nagyra értékelnek, most pedig új szintre emeltük mindezt, megalkotva egy új Tourneo Connect modellt, amely minden kihívásra készen áll, legyen az kemény munka vagy kellemes időtöltés.”

Rugalmasan alakítható, praktikus kabin

A praktikum és a kényelem jegyében a vadonatúj Tourneo Connect mind a rövidebb tengelytávolságú L1 kivitelben, mind a hosszabb L2 változatban hét ülést kínál. Használaton kívül a második és harmadik üléssor előredönthető, összehajtható vagy kiemelhető, így tágas tér alakítható ki a munka- vagy sporteszközök elhelyezéséhez. Az első utasülés síkba döntésével akár 3 méter hosszú tárgyak (kajakok, lapra szerelt bútorok vagy faanyagok) is biztonságosan szállíthatók az autóval.2

TC2

Az új belső teret sikerült még kényelmesebbé alakítani, méghozzá anélkül, hogy csorbát szenvedett volna a Tourneo Connect vásárlói számára annyira fontos praktikum. A jármű mindkét oldalán tolóajtók vannak, így a gyerekek és az idősebb emberek is könnyen ki- és beszállhatnak az olyan helyeken, ahol a hagyományos ajtók nem nyithatók ki teljesen. Az utasok kényelmét rengeteg pohártartó, tárolórekesz és töltőcsatlakozó szolgálja, és mindenki kellemesen utazhat a panoráma üvegtetővel tágassá varázsolt, kétzónás klímával felszerelt kabinban, amihez tartozékként strapabíró, könnyen tisztítható gumiszőnyeg is rendelhető.

A Trend, Titanium és Active modellekben speciális ülések találhatók, amelyek jobb megtámasztást biztosítanak a lábnak, és négy irányban elektromosan állítható gerinctámaszuk kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja.
A második és harmadik üléssor eltávolításával a Tourneo Connect csomagtere 3,1 m3-re növelhető az L2 kivitelekben és 2,6 m3-re az L1 változatokban. A hosszabb és terjedelmesebb tárgyak szállítását igencsak megkönnyíti, hogy a csomagtér maximális hosszúsága az első ülésektől mérve 2265 mm, a második üléssor mögött 1452 mm, a harmadik sor mögött pedig 629 mm az L2 modellben (L1: 1,913 mm, 1100 mm és 317 mm). 2

A gondosan megválasztott anyagoknak és burkolatoknak köszönhetően a Tourneo Connect kabinja komfortos, prémium hangulatú, és mindegyik modellváltozatban egyedi; az Active kivitel utasterét például stílusos kék mintázat és kontrasztos varrás díszíti.

TC1

Egyedi külső megjelenés

A vadonatúj Tourneo Connect látványosan testesíti meg a Ford legújabb személyautónak merész és kifejező formanyelvét. Az orr-rész karakterét erőteljes, sportos vonalak határozzák meg, de mindegyik változatnak megvan a maga sajátossága.

A Ford terepjárós hangulatú SUV-sorozata, az Active hatásosan keveri a kemény stílust és a prémium részleteket. Az egyedi tervezésű, 17 colos könnyűfém keréktárcsák kéttónusú (sötét és csiszolt fém) felülete vizuálisan szerves egységet alkot a méhsejtmintás hűtőráccsal, a fémhatású kartervédővel és a sárvédők, a küszöbök és a lökhárítók védőelemeivel. Az Active változat vásárlói tízféle élénk fényezés közül választhatnak, köztük a Tourneo Connect Active kínálatában most bemutatkozó Boundless Blue árnyalatot.

Az egyes kivitelek különbözőségét egy sor részletmegoldás hangsúlyozza ki, hogy a kiválasztott autó a lehető legjobban passzoljon vásárlója életstílusához:

  • Sport: látványos sávok a motorháztetőn, dinamikusabb formavilágú első lökhárító, 17 colos, sötét árnyalatúra fényezett könnyűfém keréktárcsák
  • Titanium: selyemfényű krómbetétek, sötétített üvegezés, 16 colos könnyűfém keréktárcsák
  • Trend: csillogó feketére fényezett keret a hűtőrács körül, stílusos dísztárcsák
  • Összegzés: az utazás pillanatnyi információi
  • Klasszikus: egy hagyományos sebességmérő és fordulatszámmérő szimulációja
  • Navigáció: térkép és információ a megfelelő útirányhoz
  • Vezetéssegítő: a jármű aktív vezetéssegítő rendszereinek pillanatnyi működése
  • A világítás, az ablakok és az ajtók helyzete
  • A jármű zárása és nyitása
  • A jármű helymeghatározása és parkolási helyzete, beleértve a pontos címet és a parkolás kezdete óta eltelt időt
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás
  • A jármű műszaki állapota a proaktív karbantartás érdekében és a váratlan állásidők elkerülésére
  • Ütközésre Figyelmeztető rendszer automatikus vészfékezéssel és ráfutásos ütközésre figyelmeztető jelzéssel 7
  • Sávtartó rendszer 7
  • Vezetőfigyelmeztető rendszer 7
  • Sebességtartó Automatika 7
  • Állítható Sebességkorlátozó rendszer 7
  • Hegymeneti Elindulássegítő 7
  • Első-hátsó parkolássegítő szenzorok 7

Vadonatúj digitális cockpit-technológiák

Mindegyik Tourneo Connect műszerfalán egy nagyméretű, felhasználóbarát érintőképernyő található, amelyen a vezető egy ujjmozdulattal kezelheti a jármű legfontosabb rendszereit. Alapáron egy 8,25 colos képernyő jár, de a vásárlók mindegyik kivitelhez rendelhetik a 10 colos kijelzőt is (ez alapáras a jobbkormányos Titanium, Sport és Active változatokban)3. Az érintőképernyőn keresztül vezérelhető a navigáció, az audiorendszer és a klímaberendezés, míg a többi funkció, például a telefonos kapcsolat, a járműinformáció és az audio-beállítások almenükben érhetők el, hogy ne zavarják a vezetést.

TC4

A vevők egy fejlett digitális műszeregységet is rendelhetnek a hagyományos műszerek helyett; ez alapáras a Sport modellekben, és opcionális a Titanium és Active változatokban. A digitális műszeregység 10,25 colos kijelzője a központi infotainment rendszerrel összehangoltan még több információt és beállítási lehetőséget biztosít a vezető számára. A könnyebb leolvashatóság kedvéért a figyelmeztetések, a sebességkorlátozások és a pillanatnyilag használt sebességfokozatok a kijelző felső peremén jelennek meg, és a képernyő többi része több módon is konfigurálható:

A 10 colos érintőképernyővel felszerelt járművekben az utasok a FordPass Connect modem segítségével folyamatosan kapcsolatot tarthatnak a külvilággal4. A külön rendelhető Online Navigáció5 felhőalapú adatok alapján folyamatosan frissíti a közlekedési információkat, és alternatív útvonalakat ajánl; jelzi a közeli benzinkutakat, az árakkal és a nyitvatartási idővel együtt; online frissíti a térképeket; jelzi a parkolási lehetőségek elérhetőségét, távolságát és díjszabását.

A Tourneo Connect tulajdonosai a FordPass vagy a FordPass Pro okostelefonos alkalmazások segítségével a távolból is sok információhoz hozzáférhetnek6. Telefonjuk használatával az autósok láthatják és kezelhetik a következőket:

A vezetéssegítő rendszerek új dimenziója

A Tourneo Connectben 19 vezetéssegítő rendszer varázsolja kényelmesebbé, pihentetőbbé és biztonságosabbá az utazást. A bőséges alapfelszereltségben a következők szerepelnek:

Az autóhoz Adaptív Sebességtartó Automatika, 7Jelzőtábla Felismerés, 7 Holttérfigyelő 7 és Keresztirányú Forgalomfigyelő 7 is rendelhető.

A vadonatúj Tourneo Connectben emellett új vezetéssegítő technológa-csomagok is megjelennek. A Parkolás Csomagban megtalálható az Aktív Parkolóasszisztens a Kiállássegítő rendszerrel7, ami automatikusan felméri a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyeket, majd egy gombnyomásra beállítja oda vagy kikormányozza onnan az autót, miközben a vezető kezeli a gázt, a féket és a sebességváltót.

A Vontatássegítő Csomagban mutatkozik be az új Pro Trailer Backup Asszisztens7, amivel elkerülhető vagy mérsékelhető, hogy tolatás közben az utánfutó ‘bebicskázzon’. A rendszer segítségével még a tapasztalatlan autósok is magabiztosan manőverezhetnek, miközben a jármű és a vontatmány kanyarodását nem a kormánykerékkel, hanem a külső tükör állítógombjával szabályozzák. Mindeközben a Tourneo Connect tolatókamerája és szenzorai érzékelik a vontatmány körvonalait, és a kijelzőn megjelenő kormányzási segédvonalak még inkább megkönnyítik a tolatást.

A PowerShift automata sebességváltós Tourneo Connect modellekhez Sávközép funkcióval kiegészített Intelligens Sebességtartó Automatika7 is rendelhető, ami önállóan kezeli a gázt, a féket és a kormányt, ugyanolyan hatásosan mérsékelve a vezetés stresszét a nyílt úton, mint az araszoló városi forgalomban.

A Tourneo Connect alapfelszereltségének része a helytakarékos és egyszerűen kezelhető elektromos kézifék is. A rendszer Automatikus Megtartás7 funkciót is kínál, így könnyebb elindulni az autóval egy emelkedőn.

A Sport kivitelekben alapáras az Adaptív Fényszórórendszer, ami intelligensen felismeri, hogy az autó éppen egy autópályán, városi forgalomban, vidéki úton vagy kereszteződésben halad, és ennek megfelelően úgy állítja be a fénypászma szélességét és erejét, hogy a többi közlekedő elvakítása nélkül a lehető legjobb látási viszonyokat biztosítsa. Az Automatikus Távfény, illetve a LED első és hátsó világítás szintén széria.

A fejlett vezetéssegítő technológiák mellett a vadonatúj Tourneo Connect olyan komfortjavító funkciókkal is felszerelhető, mint például a Quickclear szélvédőfűtés, az esőérzékelő ablaktörlő és a külső tükrök fűtése.

A kategória legtakarékosabbja

A benzin- és dízelmotorok átfogó kínálatával az új Tourneo Connect várhatóan a kategória legtakarékosabb modellje lesz; az autó legalacsonyabb tervezett üzemanyag-fogyasztása 4,9 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 127 g/km. 1

A négyhengeres turbómotorok sorában megtalálható az 1,5 literes EcoBoost blokk 114 lóerővel és 220 Nm forgatónyomatékkal1, illetve két EcoBlue dízel (122 LE és 320 Nm, illetve 112 LE és 280 Nm1). A minden változatban alapáras Auto Start-Stop technológia tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Mindegyik dízelmotorban innovatív ‘kettős adagolás’ működik, ami AdBlue adalék befecskendezésével mérsékli a nitrogénoxid-kibocsátást. A dízelek hidrogénezett növényi olaj (HVO) és gázból folyadékká alakított (GTL) üzemanyagokkal is működhetnek.

Az összes modellváltozat simán kapcsoló hatfokozatú manuális sebességváltót kap alapfelszerelésként. A hétfokozatú PowerShift kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó gyors és zökkenőmentes váltásokat kínál – a kézi váltókat idéző teljesítménnyel és az automaták kényelmével. Ha az autós közvetlenebb vezetési élményre vágyik, használhatja a kormány mögötti váltófüleket és a Sport üzemmódot is.

A vásárlók most először rendelhetik meg a Tourneo Connect modellt összkerékhajtással, ami javítja a jármű tapadását a laza vagy csúszós útfelületeken. A rendszer a pillanatnyi körülmények és útviszonyok alapján automatikusan osztja el a kerekek között a vonóerőt, így a vezető mindig magabiztosan autózhat.

Az összkerékhajtás a 2,0 literes, 122 lóerős, EcoBlue dízelmotorral, hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt változatokhoz kérhető, és a szerkezet nem csökkenti a kabin térkínálatát és a rakodófelület magasságát. Gyári kiegészítőként alsó motorvédő lemez is rendelhető azok számára, akik gyakran autóznak rossz minőségű utakon.

# # #

1 Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását. Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás hivatalos adatait az értékesítés megkezdéséhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford.

2 A rakodótér befogadó képességét behatárolja a rakomány súlya és elosztása. A maximális teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függ. A konkrét járműre vonatkozó adatok az ajtóoszlopon található címkén szerepelnek

3 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

4 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel. A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre, a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a Vodafone mobilhálózati elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

5 A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a kompatibilis mobilhálózat elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését.

6 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass Pro alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel.

7 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek a Felhasználói Kézikönyvben.

Bemutatkozott az új Fiesta Van kisáruszállító

A Ford bemutatta az új Fiesta Van modellt, amelynek magabiztos, új stílusa, továbbfejlesztett technológiája és takarékos mild hibrid hajtása minden eddiginél mutatósabbá és termelékenyebbé teszik a kompakt áruszállítót.

A Fiesta Van eddig is mutatós formavilágát új szintre emeli a merész, szembeötlő dizájn, így az autó látványosan kitűnik a tömegből, miközben a Trend és a Sport kivitelek is jól megkülönböztethetők lesznek egymástól, ráadásul egyedi stíluselemeikhez a keréktárcsák és a belső kárpitok megújult kínálata társul.

FORD 2021 FIESTA VAN 02

“Stílusos kompakt áruszállítónk jobban néz ki, mint valaha, így vásárlóink könnyen felhívhatják a figyelmet vállalkozásukra, és magabiztosan szállíthatják áruikat a városon belül és kívül egyaránt,” nyilatkozta Brendan Lyne, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának igazgatója. “Az új Fiesta Van fejlett vezetéssegítő rendszereinek köszönhetően a munkavégzés kevesebb fáradsággal jár, az elektromos hajtásláncok és a Ford Pro aftersales-tapasztalatai pedig még kifizetődőbbé és gördülékenyebbé teszik az üzletmenetet.”

A vásárlók számíthatnak a navigációval kiegészített SYNC 3 rendszerre is; ez a beépített FordPass Connect modem1 segítségével számos olyan eszközhöz biztosít hozzáférést, amelyekkel produktívabb és egyszerűbb lesz a munka. Ilyen például a távnyitás funkció, vagy a FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezésre állási időt optimalizáló rendszer által kínált – és a ForsPass Pro mobil alkalmazáson2 vagy a Ford Telematikán3 keresztül elérhető – adatalapú karbantartási értesítések.

Az új Fiesta Van idén ősztől lesz megrendelhető, és a vásárlók 2022 elejétől vehetik át az autót.

Még látványosabb megjelenés

A Fiesta Van egyik jellegzetes külső stíluseleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű felső hűtőrácsot terveztek a dizájnerek. A Ford ‘kék ovál’ emblémája most nem a gépháztető első peremén, hanem a hűtőmaszkon kapott helyet, ahol még látványosabban érvényesül.

FORD 2021 FIESTA VAN 04

Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók keskeny, vízszintesen elnyújtott alakja tovább erősíti az új Fiesta Van magabiztos, modern formanyelvét. A hátsó lámpatesteket fekete keret övezi.

Az autó kétféle felszereltséggel kapható. A Sport modell látványos, méhsejtmintás, csillogó fekete hűtőrácsot és széles, a karosszéria színére fényezett oldalsó légbeömlőket kap, valamint alacsonyabb, sportos futóművet és új formavilágú 17 colos metálfényezésű könnyűfém keréktárcsákat, amelyek helyett a vásárlók Pearl Grey árnyalatú, csiszolt felületű 18 colos keréktárcsákat is rendelhetnek. A kéttónusú (piros/ébenfekete) belső kárpitozást kontrasztos vörös varrás díszíti.

A Trend változat széles felső hűtőmaszkját markáns vízszintes lécek tagolják, és magasfényű króm díszléc keretezi; az autó 15 colos acél keréktárcsákon gurul, amelyekhez új tervezésű dísztárcsák járnak. Az áttervezett kabin nemcsak szebb lett az új ébenfekete kárpitozás miatt, hanem – a komfortos üléstöltő habnak köszönhetően – kényelmesebbé is vált. Az autó két új (Boundless Blue és Beautiful Berry) fényezéssel is megrendelhető.

Az új Fiesta Van karosszériája megegyezik a háromajtós személyautó-változatéval, amit strapabíró, csúszásmentes, sík hátsó padlóburkolat és négy lekötési pont egészít ki, valamint a kabin teljes magasságát kitöltő rekeszfal, amelynek felső fele a jó hátsó kilátás érdekében acélhálóból készül. A jobbkormányos piacokon a hátsó üvegezés helyett lemezpanelek kerülnek az autóba. A Fiesta Van teljes hasznos teherbírása eléri az 531 kilogrammot4, a rakodótér maximális hossza 1283 mm, hasznos térfogata pedig 0,96 m3.

Új technológiák a városi közlekedéshez

Az új Fiesta Van fejlett vezetéssegítő és világítási technológiái megkönnyítik a sofőrök munkáját. Az autóhoz megrendelhető Parkolási Csomag része az Aktív Parkolóasszisztens5, ami segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást. A vezetőnek nem kell kormányoznia, az ő feladata ilyenkor mindössze a gázadás, a fékezés és a megfelelő sebességfokozat kapcsolása. Ugyancsak a parkolást és a tolatást segíti a tolatókamera5 is, a ki- és beszállást pedig a külső tükrökbe épített kilépőfények és az ajtók élvédői teszik kényelmesebbé és biztonságosabbá.

FORD 2021 FIESTA VAN 05

Mindegyik modellváltozathoz alapáron jár a LED fényszóró, de opcióként megrendelhető a Matrix LED fényszóró is, ami képes a mindenkori közlekedési szituációkhoz igazítani a fénycsóvát5. A Manőverező Fény5és a Rossz Időjárás Fény funkciók5 akkor aktiválódnak, ha a jármű szenzorai azt érzékelik, hogy a Fiesta Van kis sebességgel manőverez, vagy működik az ablaktörlő; a rendszer ilyenkor automatikusan megváltoztatja a fénypászma terítését, hogy a vezető tisztábban lássa a környezetét. A Vakításmentes Távfény egy előre néző kamera segítségével érzékeli a szemből érkezőket, és ‘vakításmentes foltot’ hoz létre a fénycsóván belül, blokkolva azokat a sugarakat, amelyek a másik autós szemébe világíthatnának.

Az autóhoz számos modern technológia rendelhető, köztük a Sebességkorlátozás Felismerés funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika5, a Keresztirányú Forgalomfigyelővel és Aktív Fékezés funkcióval kiegészített Holttérfigyelő5, a Sávtartó rendszer5 és az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer5. A vásárlók kiválaszthatják az opciós listáról a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszert6 8 colos érintőképernyővel, a Live Traffic frissítésekkel működő navigációs rendszer, valamint a Vészhelyzet Előrejelzést1, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról.

Takarékos elektromos hajtáslánc

EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtásával és EcoBoost benzinmotorjaival az új Fiesta Van lendületes, mégis takarékos autózást kínál. A 125 lóerős EcoBoost Hybrid modellekben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítiumion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,35 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében akkor is működhessen, amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták. A WLTP szabvány szerint a Fiesta Van EcoBoost Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,0 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 113 g/km7, ami 5 százalékkal kedvezőbb a hagyományos, nem hibrid benzinmotor értékeinél7, és akár 13 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele a kis sebességű forgalomban.

Egyes piacokon az új Fiesta Van olyan változatban is kapható lesz amelynek hajtáslánca E85-ös üzemanyaggal is működik. Ebben az üzemanyagban 85 százalék etanolt (általában növényi alapanyagból származó, megújuló üzemanyagot) kevernek össze 15 százalék benzinnel; az így kapott alternatív üzemanyag tisztábban ég el, mint a töltőállomásokon kapható szokványos benzin, ami tovább csökkenti az autó környezeti terhelését.

# # #

1 A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre (bizonyos modellváltozatokban opcionális), a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a megfelelő mobilhálózat elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

2 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel. A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre, a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a Vodafone vagy partnere mobilhálózati elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

3 A Ford Telematika Essentials szolgáltatás kizárólag az aktivált FordPass Connect modemmel felszerelt Ford járművekben működik. A rendszer csak flotta/vállalati vásárlók számára áll rendelkezésre. A kijelző elrendezése változhat.

4 A maximális teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függ. A konkrét járműre vonatkozó adatok az ajtóoszlopon található címkén szerepelnek.

5 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.

6 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

7 A Ford Fiesta Van 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 113 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km (WLTP).

A Ford Fiesta Van 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 122 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,4 l/100 km (WLTP).

A CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok az egyes országokban forgalmazott modellváltozatoktól függően változhatnak.

Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.

Ford Solymár

2083 Solymár, Sport utca 23.
Telefon: +36 26 560 910
+36 26 560 920
+36 20 934 5345
Nyitvatartás
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva

FordStore Solymár-M3

1152 Budapest, Városkapu utca 11.
Telefon: +36 1 265 5154
+36 1 265 5155
+36 1 265 5156
+36 20 417 2787
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 07:00-17:00
Szerda 07:00-19:00
Szombat 08:00-13:30 
Vasárnap Zárva

Ford Solymár-Esztergom

2500 Esztergom, Visegrádi út 11.
Telefon: +36 33 509 400
+36 20 444 1440
+36 20 318 5665
Nyitvatartás
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ FELTÉTELEK FORD MAGYARORSZÁG Solymár-Szalay Kft. 2020 © Minden jog fenntartva

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. Süti Útmutató

Elfogadom

Cookie (süti) használati útmutató és szabályzat

Azoknak a weboldalnak, amelyek az Európai Unió országain belül működtetnek, cookie-k használatához, és a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük. Az alábbiak során tájékoztatjuk Önt az általunk használt cookie-król és a használatuk céljáról.

Mi a cookie (süti)?
A cookie-k kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el a felhasználó számítógépén vagy eszközén. Többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. A sütik önmagukban nem gyűjtik a számítógépen vagy a fájlokban tárolt adatokat. Olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót további információkért, hogyan gyűjtjük az információt, amikor Ön ezt a weboldalt használja.

Cookie-k kezelése

A Szolgáltató a testre szabott kiszolgálás érdekében az Érintett számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni az Érintett felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében. 

Kezelt adatok köre: IP cím, látogatás dátum, időpont.
Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi Érintett.
Az adatkezelés célja: Az Érintettek egymástól való megkülönböztetése, a felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása.
Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetében a honlapok látogatásának befejezéséig, míg más esetben maximum 30 napig tart.

Sütik törlése

Az érintettnek joga van törölni a sütit saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem/Előzmények/Egyéni Beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomonkövetés megnevezéssel van lehetőség.

Facebook által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Facebook által elhelyezett cookiekról bővebben a https://hu-hu.facebook.com/policies/cookies/ címen tájékozódhat, ahol a cookiek letiltásával kapcsolatban is informálódhat. A Weboldalon külső (nem az adatkezelő vagy adatfeldolgozók által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig az Adatkezelő minden felelősségét kizárja. Személyes adat gyűjtésére és kezelésére, valamint az adott Érintettel történő felhasználására és beazonosítására nem kerül sor.

Google Analytics által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Google Analytics a Google Inc. („Google”) elemző-szolgáltatása. A Google Analytics a az Érintett számítógépén tárolt cookie-k (sütik) segítségével elemzi a Weboldalon létrejött felhasználói interakciókat. A webanalitikai célú adatkezelés jogalapja a Weboldalon használójának önkéntes hozzájárulása. Az analitikai célú cookie-k (sütik) anonimizált és aggregált adatok, amelyek alapján a számítógép beazonosítása nehézkes, azonban az nem zárható ki. A Google Analytics cookie-k (sütik) által gyűjtött analitikai információk a Google szervereire kerülnek átvitelre és tárolásra. Ezeket az információkat a Google a Solymár-Szalay Kft. megbízásából dolgozza fel, hogy kiértékelje a felhasználók honlaplátogatási szokásait, riportokat állítson össze a Weboldalon használatának gyakoriságáról, és további, a használattal összefüggő szolgáltatásokat teljesítsen a Solymár-Szalay Kft. felé. A Google Analytics alkalmazás keretében – a böngészőn keresztül továbbított IP-címet a Google nem kapcsolja össze más adatokkal.

A Google Analytics a következő analitikai célú cookie-kat (sütiket) használja:

web tracking (nyomkövető)  __utma   a látogatók és session-ök megkülönböztetésére szolgál, melyet a webes nyomkövető szolgáltatás, a Google Analytics menti (3. fél)  2 év 
web tracking (nyomkövető)  __utmt  a lehívási ráta szabályozására szolgák, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  10 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmv  egyéni változó adatok felhasználó szintű tárolására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  2 év
web tracking (nyomkövető)  __utmb  új session-ök és látogatók azonosítására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél) 30 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmc  jelenleg nem használt, az urchin.js-szel való együttműködésre szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  böngésző session vége
web tracking (nyomkövető)  __utmz a forgalmi forrás vagy a kampány tárolására szolgál, amely beazonosítja a látogatás forrását, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  6 hónap
web tracking (nyomkövető) ga-disable-<ID> az opt-out funkció használatakor mentődik, mely hatályon kívül helyezi a nyomkövetést, melyet a Google Analytics vége 2100-ig

A Google által használt cookie-król (sütikről) további információ megtekinthető a következő linken: http://www.google.com/policies/technologies/ads/

A Google adatvédelmi nyilatkozata megtekinthető az alábbi linken: http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/.

Google Adwords

A Weboldal a Google Adwords remarketing követő kódjait használja. Ennek alapja, hogy az oldalra látogatókat később a Google Display hálózatába tartozó weboldalakon remarketing hirdetésekkel kereshessük fel. A remarketing kód cookie-kat használ, a látogatók megcímkézéséhez. A Weboldal felhasználói letilthatják ezeket a cookie-kat, amennyiben felkeresik a Google hirdetési beállítások kezelőjét és követik az ott található utasításokat. Ezt követően a számukra nem fognak megjelenni személyre szabott ajánlatok a Szolgáltatótól. A Weboldalon külső (nem a Solymár-Szalay Kft.által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig a Szolgáltató minden felelősségét kizárja. A Solymár-Szalay Kft.hirdetéseit külső szolgáltatók (Google, Facebook) internetes webhelyeken jeleníthetik meg. Ezek a külső szolgáltatók (Google, Facebook) cookie-k segítségével tárolják, hogy az Érintett korábban már látogatást tett az Adatkezelő Weboldalán, és ez alapján – személyre szabottan – jelenítik meg a hirdetéseket az Érintett (azaz remarketing tevékenységet folytatnak).